قدس آنلاین: دبیر هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان خراسان رضوی با اشاره به سیاست‌های کیفی سازی آموزش عالی وزارت علوم، گفت: تعدادی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی استان شرایط تجمیع، انحلال و یا توقف فعالیت را دارند.

تعدادی از دانشگاه‌های استان شرایط انحلال و تجمیع را دارند

به گزارش قدس آنلاین دکتر حسین جعفری‌ثانی اظهار کرد: ممکن است در آینده نزدیک تعدادی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی خراسان رضوی به دلیل نداشتن کیفیت مطلوب و استانداردهای لازم  و روند کاهش پذیرش دانشجو تجمیع، منحل و یا  فعالیتشان متوقف شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی خراسان رضوی شرایط تجمیع، انحلال و یا توقف فعالیت را دارند، ادامه داد: تعدادی از موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و برخی از واحدهای دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور و مراکز تحت نظارت   دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی دارای چنین شرایطی هستند.

جعفری ثانی تاکید کرد: وزارت علوم با هدف تضمین کیفیت طرح‌هایی برای تجمیع، انحلال و یا توقف فعالیت برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات در دست تهیه و اجرا دارد.

دبیر هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هر موسسه‌ای که منحل می‌شود تعداد زیادی دانشجوی جاری دارد که بایستی مراکز و دانشگاه‌های معین  برای تعیین تکلیف این دانشجویان باید جایگزین شود تا آنان بدون دغدغه تا مرحله دانش آموختگی  ادامه تحصیل دهند.

جعفری ثانی یادآور شد: چنانچه سیاست‌های کلان وزارت علوم در خصوص مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی از جمله حذف عنوان غیر دولتی تغییر کند،   بسیاری از این مؤسسات به دلیل کاهش محسوس جذب دانشجو، عدم امکان تدارک منابع لازم و زیان‌ده شدن مؤسسه و برخی مطالبات اجتماعی برای کیفیت آموزش عالی متقاضی و پیشگام انحلال خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.