وزیر امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی تاکید کرد که دولت بنیامین نتانیاهو نتوانست در نبرد اخیر در برابر حماس پیروز شود.

وزیر سابق اسرائیلی: اسرائیل نتوانست در نبرد با حماس پیروز شود

به گزارش قدس آنلاین، زیپی لیونی در گفتگو با پایگاه خبری عبری زبان والا تصریح کرد که دولت رژیم صهیونیستی از دفاع از شهرک نشینان صهیونیست مجاور باریکه غزه عاجز ماند و نتوانست نبرد با حماس را مدیریت کند و پیروز شود.

لیونی اشاره کرد که مشخص است که مسئله ای که اکنون مطرح است، تنها در عملیات نظامی منحصر نمی باشد، بلکه باید یک تلاش سیاسی همه جانبه علیه حماس برای تغییر وضعیت موجود در غزه در بلندمدت انجام گیرد.

وی تصریح کرد که به جای تقابل با حماس، باید به فکر یک راهکار سیاسی نظامی به منظور یافتن راه حلی بلندمدت در مورد غزه به دور از مدیریت این بحران با منطق روابط عمومی بود.

از سوی دیگر، عوفر شیلح عضو کنست رژیم صهیونیستی و عضو کمیته امنیت و امور خارجه کنست نیز گفت که دولت هیچ سیاست واضح و روشنی طی سال های اخیر در قبال غزه در پیش نگرفته است و این معظلی است که هر بار ما را وارد رایزنی هایی تاکتیکی و موقت پیرامون آن می کند اما در کل سیاست مشخص در این باره وجود ندارد و هیگونه بحث و رایزنی تاکتیکی نمی تواند مشکل بزرگی را که در نوار غزه با آن مواجه هستیم، حل کند.

شیلح اظهار داشت که رژیم صهیونیستی باید از اوضاع منطقه و مواضع کنونی در قبال حماس برای مبادرت به یک عملیات منطقه ای بهره ببرد و عملیاتی گسترده را برای بهبود اوضاع انسانی در غزه و جلوگیری از قدرت گرفتن بیشتر حماس در پیش گیرد.

لازم به ذکر است که بر اساس تازه ترین نظرسنجی های به عمل آمده توسط سایت ها و پایگاه های خبری صهیونیستی، اکثریت صهیونیست ها حماس را پیروز تقابل اخیر در غزه می دانند و معتقدند که ارتش صهیونیستی نتوانست پیروزی و دستاوردی را در این درگیری ها کسب کند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.