قدس انلاین : دبیر ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی گفت: تلاش شده مردم نقش اصلی را در برگزاری جشن های دهه کرامت داشته باشند.

مردم در برگزاری جشن های دهه کرامت نقش اصلی را دارند

حجت الاسلام محسن بذرگری هاشمی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه های دهه کرامت در مشهد  به صورتی برنامه‌ریزی شده  تا مردم در اجرای آن مشارکت داشته باشند و  تلاش بر این است تا هر فرد نسبت به توان خود بتواند در جشن و سرور دهه کرامت امام رضا(ع)سهیم باشد.

وی افزود:۵۲ عنوان برنامه با شعار محوری «خدمت کریمانه» در دهه کرامت امسال اجرا می شود و ویژه برنامه شکوه رضوان در حرم مطهر رضوی به عنوان محور اصلی برنامه ها پس از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع گوهرشاد برگزار می شود.

دبیر ستاد مناسبت های ویژه آستان قدس رضوی ادامه داد: جشن محلات مشهد از ویژه برنامه هایی است که در مشهد و با مشارکت تشکل های مردمی برگزار می شود.

بذرگری هاشمی افزود: ۱۹ عنوان برنامه در سطح ملی برنامه ریزی شده و در این خصوص کاروان های زیر سایه خورشید در ۱۵۹۷ نقطه از کشور اجرای مراسم خواهند داشت.

وی بیان کرد: محور برنامه های بین المللی دهه کرامت هفته های فرهنگ امام رضا(ع) است که در قالب کاروان های زیر سایه خورشید در کشور های مختلف برگزار می شود. مشارکت بیشتری را امسال از سایر دستگاه ها شاهد هستیم و سعی بر این است تا ضمن فعالیت با شعار واحد خدمت کریمانه برنامه ها پیوست اجتماعی داشته باشند.

دبیر ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۱۵۰۰ مسجد در مشهد شناسایی شده و ائمه جماعت این مساجد در فعالیت های تبلیغی دهه کرامت و در کنار مردم مشارکت دارند و با سرکشی از بیماران، محرومین و نیازمندان سعی می کنند تا نسبت به رفع مسائل و مشکلات مردم قدمی بردارند.

وی ادامه داد: جشن‌ها و مراسم محلی، ایستگاه نذری و صلواتی در مشهد  پیش‌بینی شده و تشکل ها داوطلبانه تحت عنوان خدمت کریمانه ارائه خدمت می کنند. همچنین بسیج با ارائه اقلام فرهنگی تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت‌های مردمی بسترسازی لازم برای محله‌آرایی و جشن‌ها را انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.