قدس انلاین : دبیر جایزه جهانی گوهرشاد گفت: سومین دوره جایزه جهانی گوهرشاد چهارشنبه ۲۷ تیرماه در حرم مطهر رضوی با تجلیل از ۸ بانو نیکوکار برگزار می‌شود.

تجلیل از ۸ بانو نیکوکار داخلی و بین المللی درجایزه جهانی گوهرشاد

علی سروری‌مجد اظهارکرد: تجلیل از ۸ بانوی نیکوکار داخلی و بین‌المللی در دوره جدید این جایزه که چهارشنبه ۲۷ تیرماه در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار می‌شود در دستور کار قرار دارد. 

وی افزود: جایزه جهانی گوهرشاد در راستای اجرای بند چهارم حکم مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر ترویج معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به‌ منظور جریان‌سازی فرهنگی مبتنی بر نیکوکاری برگزار می‌شود. 

دبیر جایزه جهانی گوهرشاد ادامه داد:  دو معیار درانتخاب بانوان با محوریت «فرهیختگی» و «نیکوکاری» تاثیر گزار بوده است و هدف از این جایزه، تجلیل از بانوان فرهیخته و نیکوکار در سراسر جهان در لوای پرچم مبارک امام علی بن موسی الرضا(ع) است که البته به یاد و نام یکی از خادمان آن حضرت یعنی بانو گوهرشاد برگزار می‌شود و بر اساس آن هر سال به ۸ بانوی نیکوکار که در داخل و خارج کشور اقدامات چشمگیری داشته‌اند، این جایزه جهانی اهدا می‌شود. 

وی  ابراز کرد: در دو دوره گذشته ۱۶ بانوی فرهیخته و نیکوکار انتخاب شده‌اند و روند گزینش با بررسی و ارزیابی ۱۷ داور داخلی و خارجی در کمیته انتخاب انجام می‌شود که این داوران متشکل از چهار صاحب‌نظر در رشته‌های تخصصی، نمایندگان کمیته‌های تخصصی و رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی است. 

سروری‌مجد گفت: این جایزه تنها مختص به بانوان شیعه یا مسلمان نیست، بلکه تمام بانوان فرهیخته و نیکوکار ادیان توحیدی در این جشنواره می‌توانند شرکت کنند. همچنین در تلاش هستیم در دوره سوم با شبکه‌سازی بانوان نیکوکار و فرهیخته زمینه معرفی آنان و انتقال تجاربشان در عرصه بین‌الملل را فراهم کنیم. 

وی تصریح کرد: این همایش بنا دارد تا بگوید یک بانوی فرهیخته می‌تواند ضمن انجام وظایف خود در خانواده، نقش اجتماعی بسیار فعال و پررنگی در اجتماع ایفا کند. 

دبیر جایزه جهانی گوهرشاد  گفت: منتخبان این جایزه از طریق ثبت‌نام داوطلبان و معرفی سازمان‌های بین‌المللی، نهادها و مؤسسات فرهنگی و اجتماعی داخلی و خارجی شناسایی می‌شوند و فراخوان معرفی بانوان خیر و نیکوکار در سایت goharshad.aqr.ir ‌ با پنج زبان مختلف فارسی، انگلیسی، آذری، اردو، روسی و عربی منتشر شده است. 

وی  ادامه داد: این همایش روز چهارشنبه ۲۷ تیر ماه از ساعت ۱۰ صبح در سالن قدس حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود که در آن از هشت بانوی فرهیخته و نیکوکار تجلیل به عمل می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.