قدس انلاین : بیست‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با تصویب چند مصوبه درخصوص انتشار اوراق مشارکت برای پایانه چندمنظوره در غرب مشهد و مدیریت پارکینگ‌های حاشیه‌ای و غیرحاشیه‌ای دارای پلاک ویژه تشکیل شد.

انتشار اوراق مشارکت برای پایانه چندمنظوره غرب مشهد/ نامگذاری 2 سالن ورزشی در منطقه 11 مشهد
 بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد صبح امروز در سالن جلسات علنی تالار شهر مشهد برگزار شد.

در ابتدای جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تبریک دهه کرامت؛ بیان کرد: دختران نقش کلیدی در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی و دینی در جامعه ایفا می‌کنند و ارزش‌های بزرگی آفریدند، مطالبه جدی آنان پذیرفته‌شدنشان در عرصه‌های اجتماعی است.

محمدرضا حیدری با بیان اینکه در مشهد در حال برگزاری دهه کرامت هستیم که با میلاد حضرت معصومه(ع) آغاز با میلاد امام رضا(ع) به‌پایان می‌رسد، گفت: در دوره امام رضا(ع) غیرمسمانانی که زندگی می‌کردند، دارای کرامت بودند، بنابراین دهه کرامت را در تقوای الهی، توحید عملی و حفظ حرمت مردم می‌دانند.

وی حضور بارگاه امام رضا(ع) را توفیقی برای مجاورین عنوان کرد و گفت: این بارگاه به‌مثابه خورشیدی است که چشمان ما را به‌بزرگواری، تقوا و صلح می‌گشاید و از خشونت برحذر می‌دارد، دهه کرامت برای سربلند زیستن است و امیدوارم بتوانیم با این سیره آشنا شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد متذکر شد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود جامعه با  توجه به‌تلاشی که مخالفان نظام وانقلاب دارند، شاهد تغییر و تحولات در حوزه اقتصادی هستیم.

مدیریت شهری آمادگی لازم برای مواجهه با بحران‌های اقتصادی را داشته باشد

حیدری با بیان اینکه قطار مدیریت شهری باید آمادگی لازم برای مواجه با این شرایط اقتصادی را فراهم کند، تأکید کرد: تهدیدات موجود ایجاب می‌کند که مدیریت شهری که در خط مقدم ارائه خدمات است با پیش‌بینی شرایط لازم، برای مقابله با بحران‌های احتمالی آماده باشد.

وی با اشاره به‌اینکه انضباط مالی و شفاقیت اقتصادی از شعارهای اصلی و محوری شورای شهر پنجم بوده که بر آن تصمیم و تأکید داریم، بیان کرد: این برنامه در حال بررسی است و ضرورت دارد که مدیران شهرداری با واقع‌بینی و راهبردهای اساسی که به‌شهرداری ابلاغ شده، روند بررسی را طی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه همگی شاهد بودیم در دولت‌های نهم و دهم تضعیف و حذف برنامه‌ریزی در سطح ملی و معمولی خسارات جبران‌ناپذیری ایجاد کرد، توضیح داد: پارلمان شهری آمادگی دارد تا بر حسب نیاز بودجه، شرایط اصلاح آن را ایجاد کند.

حیدری متذکر شد: بنابراین اصرار بر این داریم که تمام اقدامات در چارچوب شافیت قرار گیرد، بعد نظارتی که مطالبه جدی شورا و نخبگان جامعه است را نیز در نظر داریم و این زمانی امکان‌پذیر است که برنامه مدون، اما قابل انعطافی داشته باشیم.

مدیریت شهری خود را از حضور زنان شایسته و فرهیخته محروم نکند

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز با بیان اینکه دیروز با میلاد کریمه اهل بیت(س) مصادف بود به‌همین مناسبت این زادروز را در جمهوری اسلامی ایران روز دختر نام نهادند، گفت: از آنجا که به‌مسائل حوزه زنان علاقه‌مندم به‌دخنران سرزمینم که روزهای سختی می‌گذارانند، روز دختر را تبریک می‌گویم.

شهناز رمارم با اشاره به‌اینکه به‌دختران و زنان شهرم توصیه می‌کنم، چهره سه زن تابناک عرصه جهان اسلام را ببیند و مطالعه کنند، تشریح کرد: متأسفانه مبلغین دینی یا نتوانسته‌اند یا نخواسته‌اند این این سه چهره درخشان حضرت فاطمه، زینب و معصومه(ع) را آنچنان که بودند به‌دختران بشناسانند.

وی افزود: دختران از آنان جز زیارتنامه و قبر چیزی نمی‌دانند و ندانستن مقدمه نشناختن است، زیرا وقتی نتوانی با سوژه ارتباط معناداری پیدا کنی، از شناخت آن عاجز می‌شوی.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آیا در این شهر 4 میلیون نفری، یک زن شایسته برای شهرداری 13 منطقه وجود نداشت؟ متذکر شد: به‌رغم شعارهای گوش‌نوازی که در ایام انتخابات داده‌ایم و به زعم وعده‌هایی که در دوران تصدی در مشهد داده‌ایم، باید اقرار کنم کارنامه‌ما در این بخش بسی ناامیدکننده است.

رمارم بیان کرد: از شهردار تقاضا دارم در ادامه راه خود، مدیریت شهری را از حضور زنان شایسته و فرهیخته و مدیر و مدیر محروم نکند.

طرح دو فوریتی انتشار اوراق مشارکت برای پایانه چندمنظوره غرب مشهد

پیش از بررسی دستور کارهای بیست‌وهشتیمن جلسه علنی، طرح دو فوریتی انتشار اوراق مشارکت برای پایانه چندمنظوره غرب مشهد مورد بررسی قرار گرفت.

شهردار مشهد در خصوص این پروژه اظهار کرد: این پایانه چندمنظوره یک پروژه ملی به‌عنوان ترمینال چندمنظوره غرب مشهد در نظر گرفته شده و دارای 150 هکتار بوده، زمان اجرای آن 6 ساله پیش‌بینی شده است.

قاسم تقی‌زاده خامسی افزود: پیش‌بینی جمعیتی برای این ترمینال چندمنظوره در سال 1400 حدود 17 میلیون نفر ورودی، در سال 1410 حدود 28 میلیون نفر و در سال 1415 حدود 35 میلیون نفر ورودی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به‌اینکه خمات آن دپو است و ایستگاه خط 3 شهری در این مکان احداث می‌شود، گفت: ایستگاه قطار برقی مشهد، پایانه اتوبوسرانی و تاکسیرانی غرب مشهد نیز در این مکان ساخته می‌شود.

شهردار مشهد با بیان اینکه این پروژه یک POD برای مشارکت بخش خصوصی است، ادامه داد: مجموع آن روال قانونی خود را در سطوح استانی و ملی طی کرده و طرح تفصیلی آن پیش‌بینی شده، در طرح ترافیکی کشور نیز به‌عنوان طرح بزرگی از آن یاد شده است.

تقی‌زاده خامسی با اشاره به‌اینکه دولت در بودجه خود، انتشار 300 میلیارد اوراق مشارکت پیش‌بینی کرده، گفت: 50 درصد از اوراق توسط دولت و 50 درصد آن توسط شهرداری مشهد بوده، در حال حاضر، فقط وارد ترمینال و قطار مشهد می‌شویم.

وی با تأکید بر اینکه اگر در این زمینه دیر اقدام کنیم، این مبلغ به‌سایر شهرها تختصاص پیدا می‌کند، به‌طور معمول دولت بیش از 50 درصد تخیصیص نمی‌دهد، یادآور شد: با توجه به‌اینکه در سال 96 تنها شهرداری که توانست اوراق را منتشر کند و بفروشد، شهردای مشهد بود، به‌همین سبب اعتمادی در ارکان دولت برای توانایی ما وجود دارد.

شهردار مشهد مالکیت زمین این پروژه را عمدتاً متعلق به‌شهرداری و اداره مسکن و شهرسازی دانست و اضافه کرد: این ملک هم‌اکنون در اختیار ما قرار دارد.

دوفوریت این طرح مورد موافقت اعضای شورای شهر مشهد قرار گرفت.

در نخستین دستورکار مجوز تأسیس شرکت بهسازی و توسعه توس بررسی و در این خصوص رأی‌گیری با آن موافقت شد.

مدیریت پارکینگ‌های حاشیه‌ای و غیرحاشیه‌ای خودروهای دارای پلاک ویژه

دستورکار دوم درباره مدیریت پارکینگ‌های حاشیه‌ای و غیرحاشیه‌ای در خصوص مصوبه 5554/97/5/ش و اصلاح ماده 13 آن و مصوبه 889/94/4/ش و الحاق یک تبصره به‌آن بود که با رأی موافق اعضای شورای شهر مواجه شد.

طبق این مصوبه، خودروهای دارای پلاک ویژه معلولین، جانبازان با درصد جانبازی 25 درصد و بیشتر و خانواده شهدا شامل پدر، مادر، همسر و فرزندان مقیم مشهد برای مدت 2 ساعت در هر روز، از تخفیف 100 درصدی هزینه پارکینگ‌های حاشیه‌ای و تخفیف 50 درصدی هزینه پارکینگ‌های غیرحاشیه‌ای متعلق به شهرداری برخوردار هستند.

نامگذاری دو سالن ورزشی در منطقه 11 مشهد

دستورکار بعدی در خصوص تغییرنام دو سالن ورزشی و یک خیابان فرعی در منطقه 11 بود، طبق این طرح، سالن ورزشی واقع در بلوار آموزگار و بلوار سیدرضی به‌نام «امید و زندگی»، سالن ورزشی واقع در امامت 49 برای بررسی بیشتر به‌کمیته نامگذاری ارجاع شد و خیابان سیدرضی 12 با حفظ شماره نام به‌نام «دکتر امیر کیخسروی» تغییر نام پیدا کند.

رمضانعلی فیضی، عضو کمیسیون فرهنگی در موافقت با نامگذاری سالن ورزشی واقع در بلوار آموزگار و بلوار سیدرضی به‌نام «امید و زندگی»، مراد از این نامگذاری را امید و زندگی بارقه‌های امیدی که زنان برای ایجاد زندگی بانشاط به آن نیاز دارند دانست و بیان کرد: این موضوع با شعار دولت یعنی «تدبیر و امید» منطبق است.

حمیدرضا بهاروند، عضو دیگر شورای اسلامی شهر مشهد نیز در مخالفت با این طرح گفت: این مکان به‌نام یک قهرمان ورزشی نامگذاری شود، مناسب‌تر است.

احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: این سالن دارای مجموعه‌ای از سالن‌ها است و هر کدام از سالن‌ها با نام ورزشکاران و قهرمانان ورزشی نامگذاری می‌شود.

اعضای شورای شهر مشهد با نامگذاری سالن ورزشی واقع در بلوار آموزگار و بلوار سیدرضی به‌نام «امید و زندگی» و خیابان سیدرضی 12 با حفظ شماره نام به‌نام «دکتر امیر کیخسروی» موافقت کردند.

همچنین در دستورکار بعدی این جلسه، نرخ بهای خدمات حمل بتن به‌ازای هر مترمکعب 150 هزار ریال تعیین شد که رأی مثبت اعضای شورای اسلامی شورای شهر مشهد را در پی داشت.

ادامه جلسه به‌بررسی مجدد لایحه شهرداری مشهد در خصوص بازگشایی و تحصیل حریم بزرگراه آزادی اختصاص یافت، با در نظر گرفتن چند بند و تبصره به‌تصویب اعضای شورای اسلامی شهر مشهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.