اصفهان- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: چهل و یکیمین دوره مسابقات قرآنی استانی اصفهان با حضور تعداد ۷۰۰ نفر شرکت کننده و ۲۹ داور روز چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ تیرماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان برگزار می شود.

چهل و یکیمین دوره مسابقات قرآنی استان اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا صادقی در جمع خبرنگاران گفت: شرکت کنندگان چهل و یکیمین دوره مسابقات قرآنی استانی اصفهان در بخش های حفظ پنج، ۱۰ و ۲۰جزء و حفظ کل قرآن، قرائت، ترتیل و دعا خوانی و اذان به رقابت می پردازند و سه رتبه برتر به بخش مبی راه خواهند یافت.

وی با بیان اینکه مسابقات مرحله شهرستانی قرآن در استان اصفهان با مشارکت ۳۴ هزار نفر در سال جاری برگزار شده بود، ادامه داد: این شرکت کنندگان در ۱۵ رشته به رقابت پرداختند که در نهایت از این تعداد ۵۷۰ نفر شامل نفر ۲۹۳ در بخش خواهران و ۲۷۸ نفر هم در بخش برادران به مرحله استانی راه یافته و در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیرماه در مسابقات استانی به رقابت می پردازند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان طی چند سال اخیر هم حافظ بین المللی و  هم قاری بین المللی قرآن داشته که در بین ۷۴ کشور اسلامی رتبه اول را کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۵ وقف جدید به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در استان اصفهان ثبت شده است، اظهارکرد: پنج مورد از این وقف ها با نیت مذهبی، پنج مورد با نیت خیریه، ۱۰ مورد با نیت اجتماعی، ۱۰ مورد با نیت مساجد و دو مورد وقف قرآنی بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی گفت: در بخش اجرای نیت واقفان در سال ۹۷ حدود ۱۸ میلیارد ریال توسط اوقاف هزینه شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه از تعداد ۳۷ هزار و ۹۳۹ رقبه استان اصفهان ۱۱ هزار و ۹۴۰ رقبه دارای سند است، خاطرنشان کرد: در سال جاری برای هزار و ۳۹ رقبه سند صادر شده است.

وی تصریح کرد: یکهزار و ۲۱۰ پرونده در زمینه موقوفات در محاکم قضایی استان در جریان بوده که ۷۹۵ پرونده تعیین تکلیف شده و ۴۱۵ پرونده نیز مفتوح و در جریان رسیدگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.