همایش "باروت خیس ـ مقاومت تروریسم نیست" که با مشارکت کارشناسان و سیاستمداران فلسطینی و ایرانی به صورت همزمان در دو شهر غزه و تهران ـ پایتخت ایران ـ برگزار شد، به کار خود پایان داد.

برگزاری همزمان همایش "باروت خیس" در غزه و تهران

به گزارش قدس آنلاین، "اسماعیل رضوان" از رهبران جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در سخنرانی خود در این کنفرانس بر پایبندی به راهکار مقاومت و تداوم تظاهرات های حق بازگشت در غزه تاکید کرد و پس از آن پیام "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی حماس و "یحیی سنوار" رهبر حماس در غزه را قرائت کرد و به شرکت کنندگان در این همایش درود فرستاد.

"خالد بطش" رئیس هیات عالی تظاهرات حق بازگشت و لغو محاصره غزه نیز تاکید کرد که «ملت فلسطین تا باز پس گیری حق غصب شده خود، کانون های درگیری با رژیم صهیونیستی را ترک نخواهد کرد و تظاهرات های حق بازگشت و لغو محاصره غزه تا تحقق اهداف مورد نظر متوقف نخواهد شد.»

وی با اشاره به اینکه «ملت فلسطین جمعه آینده هم دست به تظاهرات خواهد زد تا با رژیم صهیونیستی در شرق باریکه غزه مقابله کند.»

بطش در مراسم پایانی این همایش تصریح کرد که « ملت فلسطین در باریکه غزه ترسی از مرگ ندارد و با وجود تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی، به تظاهرات های حق بازگشت ادامه خواهد داد.»

در ادامه این مراسم، سردار "غلامحسین غیب‌پرور" رئیس سازمان بسیج مستضعفان نیز تصریح کرد که « امروز در پیش روی امت اسلام افق های روشن و امیدبخشی وجود دارد. آنچه که در سرزمین های اسلامی از سوی دشمنان انجام می‌شود جز خشونت، پایمال کردن حق، ویران کردن خانه ها و مزارع و کشتن کودکان مظلوم چیز دیگری نیست. یمن قرار بود طی چند هفته تسلیم شود اما ببینید که در سایه اسلام عزیز مردم این کشور کماکان ایستاده‌اند و امروز در سوریه، عراق و لبنان هم عمیق تر از هر زمانی خط ایستادگی وجود دارد و به همین دلیل است که می گوییم افق های روشن پیش روی ماست.»

وی افزود: ما یاد گرفته‌ایم هرجایی که مقاومت کرده‌ایم فتح و ظفر از آن ما بوده است و این را از پیامبر اسلام یاد گرفته ایم. حکومت اسلامی در صدر اسلام تشکیل نمی شد مگر غزوه احدی پیش می آمد.

غیب پرور با بیان اینکه مشکل دشمن آن است که اسلام را نشناخته، اظهار داشت: ما در پایه استقامت ذلت دشمنان را دیده ایم، روزی رژیم کودک کش صهیونیستی شعار نیل تا فرات می داد اما امروز در حفاظت از خانه های خود در فلسطین وامانده است. ما را نترسانید هرچه تهدید شما بیشتر، ایستادگی ما نیز بیشتر است. ما در مکتبی زندگی می کنیم که طفل شش ماهه ای خیلی زود به بلوغ می رسد و انقلاب اسلامی ما مینیاتوری از عاشورای سال ۶۱ است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خطاب به ترامپ گفت: ما شما را یک انسان نما می دانیم و لاغیر. شما هیچ یک از فضایل انسانی را ندارید و ما از شما جز بدعهدی ندیدیم. امروز نه تنها مسلمانان جهان بلکه سایر مردم دنیا در برابر شما ایستاده اند و دیروز دیدیم که انگلیسی‌ها و اسکاتلندی ها از شما چگونه استقبال کردند.

وی تصریح کرد: من به عنوان یک بسیجی برای مردم آمریکا متأسفم که رئیس جمهوری چنین خام، بی مایه و دمدمی مزاج دارد که ساعتی یک حرف می زند و ساعتی دیگر حرفی مخالف آن.

غیب پرور در پایان خطاب به ترامپ ادامه داد: ما شهید نداده ایم که از توی کم عقل بترسیم، آینده از آن اسلام است و تو حتما از بین می روی. تو مثل یک شیر پوشالی و یک خرس کاغذی هستی و کسی از ترقه بازی تو نمی هراسد.

"جمیل مزهر" عضو دفتر سیاسی جبهه خلق سخنران دیگر این مراسم بود که تاکید کرد: «گروه های مقاومت فلسطین به دفاع از اصول و آرمان های ملت فلسطین در برابر تجاوزات آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد و ترسی از "لیست های تروریسم" ندارد.»

مزهر در سخنرانی خود به نیابت از گروه های مقاومت در غزه که در مراسم اختتامیه همایش "باروت خیس ـ مقاومت تروریسم نیست" صورت گرفت، تاکید کرد که «قرار دادن نام مقاومت در لیست های "تروریسم" آمریکایی باعث ترس و هراس آن نمی شود، بلکه باعث افزایش قدرت آن می شود؛ چرا که نشانگر درستی رویکرد مقاومت است.»

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.