وزیر خارجه پیشین آمریکا از مواضع رئیس‌جمهور این کشور و به ویژه اظهارات او در کنفرانس مطبوعاتی با همتای روسش به شدت انتقاد کرد.

انتقاد شدید و همه‌جانبه «جان کری» از سیاست‌های ترامپ

به گزارش قدس آنلاین، «جان کری»، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در یک بیانیه طولانی به شدت از کنفرانس مطبوعاتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه انتقاد کرد.

او در این بیانیه که روز گذشته در حساب توییتر خود منتشر کرده بود، از عملکرد دونالد ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین در هلسینکی فنلاد و اینکه او درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تردید دارد، انتقاد کرد.

کری در این خصوص نوشت: من تاکنون هیچ رئیس جمهوری را در آمریکا ندیده ام که حرفهایی که ترامپ امروز بیان کرد را به زبان بیاورد. هیچ کدام آنها چنین اظهاراتی را بیان نکرده اند.

وی در ادامه با «دشمن» خواندن روسیه نوشت: مسئله برگزاری نشست با یک دشمن نیست. من هم نشست های زیادی را با روسیه برگزار کرده ام و حتی با وجود اختلاف نظرهای فراوان، بسیاری از آنها برای آمریکا سازنده بود. دیپلماسی به معنای یافتن وجوه مشترک نیست، بلکه به معنای مواجه شدن با اختلافات به صورت صلح آمیز است. اما این رئیس جمهور همه چیز را به رئیس جمهور پوتین تسلیم کرد. این کار دیوانگی است.

وزیر خارجه پیشین آمریکا در ادامه نوشت: ترامپ گفت که هیچ دلیلی نمی بیند که روسیه در انتخابات آمریکا مداخله کرده باشد. اما مشکل فراتر از اینهاست. به هفته گذشته فکر کنید. پرزیدنت ترامپ ناتو را که خودمان بنا نهاده بودیم، نابود کرد. او انگلیس –متحد ما را تحقیر کرد و دوستان اروپایی ما را «دشمن» خواند. امروز او در کنار پوتین ایستاده است. او در کنفرانس خبری اش به رابرت مولر --کسی که قانون را اجرا می کند-- حمله کرد. مسئله برگزاری نشست ترامپ نیست، مسئله این است که ترامپ سیاست هایی را دنبال می کند که برای آمریکا بد و فقط برای پوتین خوب است.

گزارشها حاکی از آن است که اظهارات ترامپ در کنفرانس خبری روز گذشته با پوتین، انتقاد دموکرات‌ها و جمهوری خواهان زیادی را برانگیخت و بسیاری از آنها صحبت‌های ترامپ درباره دخالت نکردن روسیه در انتخابات آمریکا را محکوم کردند. ترامپ در این کنفرانس خبری گفت: مردم به من گفتند که فکر می کنند کار روسیه است. من اینجا پرزیدنت پوتین را دارم که همین الان به من گفت روسیه این کار را نکرده است. من می گویم که هیچ دلیلی ندارد روسیه چنین کاری کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.