سراوان- مردم شهر مرزی جالق شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان با توجه به تنگناهای اقتصادی و بیکاری خواستار بازگشایی مرز و ایجاد گذر مرزی شدند.

امنیت مناطق مرزی در گرو اقتصاد و معیشت مردم است

قدس آنلاین-گروه استانها-حسین سپاهی

همانطوری که می دانید امنیت مناطق مرزی به  اقتصاد و در آمد مردم  بستگی دارد.هنگامی که  مردم در تنگناهای اقتصادی باشند  دیگر در آن منطقه  امنیتی وجود نخواهد داشت.

تعدادی از مرزنشینان شهر مرزی جالق  با مراجعه و تماس تلفنی در رابطه با  بازگشایی مرز وایجادگذر مرزی در شهر جالق خواهان درج مشکلشان در قدس آنلاین شدند تا تلنگری برای چندمین بار به مسوولان زده شود تا نیم نگاهی هم به مشکلات مرز نشینان  بیندازند.

آنها بیان داشتند علت  اینکه مسوولان در رابطه با بازگشایی مرز و ایجادگذر مرزی بی توجه اند چیست آیا امنیت منطقه و اقتصاد مردم برایشان  اهمیتی ندارد؟ 

پاسخ سوالات مردم مرزنشین را باید مسوولان ذیربط جوابگو باشند.

خبرنگار ما مشکلات و گلایه های مرز نشینان را  از حسن گمشادزهی عضو شورای اسلامی شهر مرزی جالق جویا شد که ایشان اظهار داشت: استفاده از ظرفیت مرز برای برقراری امنیت که به اقتصاد مردم گره خورده یکی از ضروریات مناطق مرزی است که  با همت نیروهای نظامی و امنیتی کشور و مردم ، ‌امنیت پایدار در مرزهای ایران اسلامی از جمله در نقطه صفر مرزی جالق برقرار است .

گمشادزهی تصریح کرد: مردم در تنگناهای اقتصادی قرار گرفته اند میطلبد با بازگشایی مرز و ایجادگذر مرزی همانند دیگر مرزهای کشور بصورت چمدانی تبادلات کالا نمایند و به اقتصاد منطقه کمک کنند  چه بسا بسته بودن مرز و بیکاری  لطمه بزرگی به  مرزنشینان زده است که با بازگشایی مرز و ایجاد گذر مرزی جهت رفاه حال مردم این منطقه خصوصا قشر مستضعف و متوسط قطعا هم امنیت و هم اقتصاد مردم  به نتیجه مطلوبی خواهد رسید.

گمشادزهی بر  اهمیت ایجاد  اشتغال مبتنی بر مرز -تسریع  در رفع موانع پیش رو  و راه اندازی بازارچه های جدید خصوصا گذر مرزی تاکید نمود.

 وی با اشاره به خشکسالی های  مستمر دو دهه اخیر در سیستان و بلوچستان  بیان داشت کاهش نزولات جوی و تغییر اقلیم باعث از بین رفتن زمینه اشتغال در حوزه کشاورزی و دامداری و مهاجرت روستاییان و عشایر به شهر ها شده است که با راه اندازی بازارچه های مرزی  و  ایجاد گذر مرزی  و بهره برداری حداکثری از مرز باید شرایط استفاده از مرز نشینان فراهم گردد.

حسن گمشادزهی عضو شورای اسلامی شهر جالق گفت:بازگشایی مرز و گذر مرزی یکی از اصلی ترین خواسته های مردم دیار ماست و باید  تمامی مردم مرز نشین از مزایای مرز استفاده نمایند نه افراد خاصی زیرا مرز به تمامی مردم مرزنشین تعلق دارد نه چند نفر انگشت شمار سرمایه دار و معروف.

 ایشان در پایان از مسوولان ذیربط برای چندمین بار خواستار باز گشایی مرز و ایجاد گذر مرزی در شهر جالق شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جاسم کشانی ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    0 0
    جناب آقای گمشادزهی در گام اول اقدام به شفاف سازی مالی نموده و عدم ایجاد بنگاههای پولشویی در شهر جالق رو ثابت کنند