قدس آنلاین همزمان با دهه کرامت چهار پایگاه پایش سلامت زائران برای نخستین بار در ورودی‌های حرم مطهر رضوی برپا شد.

آغاز به کار پایگاه‌های پایش سلامت زائران در حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین اجرای طرح پایش سلامت زائران با توجه به حضور پرشور عاشقان امامآغاز به کار پایگاه‌های پایش سلامت زائران در حرم رضوی رضا(ع) در دهه کرامت در حرم مطهر رضوی با هدف ارائه خدمات پزشکی و معاینه رایگان زائران این آستان مقدس در چهار ورودی حرم مطهر آغاز شده است.

ویزیت رایگان بیماران توسط پزشک، انجام تست‌های رایگان فشارخون، قندخون، بینایی‌سنجی و اندازه‌گیری قد و وزن به منظور محاسبه شاخص توده بدنی یا BMI مراجعان بالای ۴۰ سال، ارائه مشاوره‌های بهداشتی و درمانی برای کنترل و حفظ سلامت جسمانی مراجعه‌کنندگان و ارائه بروشورهای آموزشی، از جمله خدمات رایگان این پایگاه‌ها به شمار می‌رود.

این چهار پایگاه در ورودی صحن غدیر، ورودی صحن جامع حد فاصل باب الرضا(ع) و باب الجواد(ع)، ورودی کوثر و همچنین پارکینگ شماره سه حرم مطهر دایر شده و در دو بخش خواهران و برادران خدمات‌رسانی می‌کنند.

این طرح به همت بنیاد سلامت رضوی و با همکاری مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی، بیمارستان فوق تخصصی رضوی و همچنین جمعی از نیروهای افتخاری حوزه سلامت، برای ارائه خدمات پیشگیرانه، منسجم و سازمان یافته درمانی به دلدادگان امام هشتم(ع) در حال انجام است. حدود ۱۷۰ تن از پزشکان، اپتومتریست‌ها، پرستاران و کارشناسان بهداشت شیفته امام رضا(ع) از مشهد و سراسر کشور به صورت افتخاری به طور روزانه در دو شیفت صبح و عصر، از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۲۰، تا سوم مرداد ۱۳۹۷، در این چهار پایگاه‌ خدمات‌رسانی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.