با اتمام زمان اجرای نمایش تئاترها در سالن های تئاترشهر و دیگر سالن‎های نمایشی، تئاترهای تازه‌ای روی صحنه خواهند رفت.

آغاز اجرای نمایش‌های جدید در تئاترشهر/ پارسا پیروزفر با «یک روز تابستانی» آمد

به گزارش خبرنگار هنری قدس آنلاین، با پایان یافتن اجرای چند نمایش در تالارهای مختلف تئاتر شهر، تازه‌ترین آثار نمایشی این مجموعه در تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی و دیگر سالن‌های نمایشی در تهران معرفی شدند.

تالار اصلی میزبان نمایش «خسیس» نوشته ژان بایتیست مولیر و به کارگردانی مریم کاظمی است که حسین محب اهری، جمشید جهانزاده، ساقی زینتی، افشین زارعی، هومن رهنمون، میلاد رمضانی ورجاوند و جمعی دیگر از بازیگران در این نمایش ایفا نقش می‌کنند. این نمایش هر شب ساعت 20 به مدت 120 دقیقه و قیمت بلیت 35 تا 40 هزار تومان روی صحنه می‌رود.

با پایان یافتن نمایش «دیر راهبان» به کارگردانی کیومرث مرادی نمایش جدیدی با عنوان «ریچارد سوم اجرا نمی شود» به نویسندگی ماتئی ویسنی یک و کارگردانی روح الله جعفری از روز 29 تیر ماه در تالار چهارسو روی صحنه خواهد رفت. در این اثر نمایشی که ساعت 19:45 با مدت زمان 90 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان به صحنه می‌رود. حمید رحیمی، نسیم شجاعی، پوریا سلطان‌زاده، شهاب عباسیان، حسام‌الدین مختاری، مهدی بجستانی، محمد فرجی‌پو، آذر خوارزمی، حمید حبیبی‌فر، ندا حاجی‌بابایی، رضا علوی، کامیار محبی، مجید رحمتی  به عنوان بازیگر حضور دارند.

«سس توت فرنگی»عنوان نمایش جدیدی به نویسندگی سپیده فلاح فرد و کارگردانی مهدی پاشایی است که از روز اول مردادماه با بازی مهدی زمین پرداز،علیرضا مهران، سمیرا حسن پور، سحر صباغ سرشت، پرستو علیزاده، منصور عربی و سهیل برخورداری ساعت 19 با مدت زمان 55 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان در تالار قشقایی به صحنه می‌رود.

همچنین در همین تالار از اول مردادماه نمایش جدید دیگری با عنوان «گزارش وضع هوا» به نویسندگی و کارگردانی عاطفه تهرانی ساعت 20:30 با مدت زمان 45 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان اجرای خود را آغاز می کند.  ساسان قلی پور، نازنین میهن، امین حسن‌زاده، نورا کاظمی، سنا میرجعفری، فرهنگ اسکندری بازیگران این اثر نمایشی هستند. این در حالی است که نمایش «تو مشغول مردنت بودی» به نویسندگی کامران شهلایی، کارگردانی مژگان خالقی و بازی معصومه کریمی، نوید بانی، فائزه بختیار، فاطمه بختیار نیز تا جمعه 29 تیر ماه ساعت 20 با مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان  به اجرای خود در تالار قشقایی ادامه می‌دهد.

در پلاتو اجرا مجموعه تئاتر شهر نیز نمایش «تلاش مذبوحانه ژان پل برشتوک پنجم برای تبدیل دنیا به جای بهتری برای زندگی» به نویسندگی محمد حسین معارف و کارگردانی آناهیتا قرچه ساعت 18 به مدت زمان 50 دقیقه و قیمت بلیت 15 هزار تومان تا روز جمعه 29 تیر اجرا می شود.  خشایار قرچه، حسام افسری بازیگران این نمایش هستند.

در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر نیز پس از پایان اجرای نمایش های «پلاس پلاس به توان دو» به کارگردانی سینا شفیعی و «تئاتر قجری» به کارگردانی داریوش رعیت دو اثر نمایشی جدید از روز چهارشنبه  27 تیرماه میزبان علاقه مندان تئاتر در دو نوبت مختلف خواهد بود.

«پانزده سال آینده» عنوان نمایش جدیدی به نویسندگی مهدی کوشکی، کارگردانی سعید زارع و بازی مهدی محمدی است که از ساعت 18:30 با مدت زمان 45 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان میزبان مخاطبان در تالار سایه خواهد بود. این در حالی است که در همین تالار از 27 تیرماه نمایش «باغ آلبالوی من» به نویسندگی و کارگردانی سارا مخاوات و بازی نازنین احمدی، پرنده علایی، هاله گرجی ساعت 20 با مدت زمان 50 دقیقه و قیمت بلیت 30 هزار تومان روی صحنه می‌رود.

همچنین نمایش «آقا دلبر» به کارگردانی سیدعلی موسویان از فردا 27 تیرماه اجرای خود را ساعت 19:15 در تماشاخانه سنگلج آغاز خواهد کرد. نمایش «آقا دلبر» درباره انیس الدوله سوگلی ناصرالدین شاه است که پس از آمدن یک زن فرنگی به دربار دچار افسردگی شده و دیگر نمی‌خندد. هدی آهنگر، الهه پورجمشید، محمد زوار بی ریا، حسین شفیعی، سروش طاهری، میرنادر مظلومی، حسن همتی بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «افرا» به  کارگردانی سهیل ساعی از 28 تیر ماه ساعت 20:45 اجرای خود را در تماشاخانه سنگلج شروع می‌کند. «افرا» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی سهیل ساعی داستان افرا معلم جوانی را روایت می کند که در پی گذران زندگی خود و خانواده، به اجبار پیشنهاد درس دادن به شازده چلمن را می‌پذیرد که در پی آن ماجراهایی به وجود می آید. نسرین درخشان زاده، پانته‌آ مرزبانیان، فرانک کلانتر، هومن رستگار، مهدی بزرگ زاده، وحید نفر، جواد پورزند، مهدیس توکلی، عرفان ابراهیمی، عطا محبوبی، مهسا احمدپور، نیلوفر محمدی بیدمشگی و مهشید زبردست بازیگران این اثر نمایشی هستند. از روز پنجشنبه 28 تیرماه در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه می‌روند.

نمایش «آفتابکاران و سایر کشاورزان شرق میانه» که پیش از این در دو جشنواره تئاتر شهر و فجر موفق به کسب عناوین مختلف شده بود، پس از دو سال در سالن شماره یک تماشاخانه شهرزاد روی صحنه می‌رود.

این نمایش اثر پویا پیرحسینلو، روایتگر بیم از ماورای مرگ آن سرزمین نامکشوفی است که از سرحدش هیچ مسافری برنمی‌گردد و شخص را حیران و اراده او را سست می‌کند. امیرعباس توفیقی، آرمین بشرویه، ندا جبرائیلی، امیر عباسیان، مرضیه سهراب،‌ نفیسه زارع، پژمان یاوری، حامد جعفری‌کیا با همراهی گروه بازیگران نوجوان متشکل از صبا میرزانژاد و ... بازیگران این نمایش را تشکیل می‌دهند. نمایش «آفتابکاران و سایر کشاورزان شرق میانه» قرار است تا 13 مرداد ماه، هر روز رأس ساعت 18 در سالن شماره یک تماشاخانه شهرزاد روی صحنه رود.

نمایش «یک روز تابستانی» به کارگردانی پارسا پیروزفر با استقبال قابل‌توجه مخاطبان از روز گذشته 25 تیرماه در تماشاخانه ایرانشهر اجرای عمومی خود را آغاز کرد. رضا بهبودی، پارسا پیروزفر و سوگل قلاتیان بازیگران این نمایش هستند  و در حالی اجرای عمومی خود را در این مجموعه تئاتری آغاز کرد که با استقبال قابل‌توجه مخاطبان تنها تعداد بسیار محدودی از ظرفیت‌های بازشده تا روز سه‌شنبه 2 مردادماه در سایت تیوال باقی‌مانده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.