یزد- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد گفت: طی سه‌ماهه نخست امسال ۴۰۵ میلیون تومان برای کمک به رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هزینه شد.

کمک ۴۰۵ میلیون تومانی برای تغذیه کودکان نیازمند یزدی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه سوءتغذیه یکی از مشکلات تغذیه‌ای شایع در کودکان کمتر از پنج سال است، گفت: اختلال در رشد و تکامل مغزی و جسمی، افزایش هزینه‌های درمانی و مراقبت‌های پزشکی وافت تحصیلی از پیامدهای نامطلوب سوءتغذیه کودکان است که اثرات نامطلوبی بر جامعه وارد می‌کند.

محمدحسین جمال پور اظهار داشت: هزار و ۵۴۶ کودک کمتر از پنج سال مبتلابه سوءتغذیه از برنامه حمایتی این نهاد استفاده می‌کنند و طی سه‌ماهه نخست امسال ۴۰۵ میلیون تومان برای کمک به رفع سوءتغذیه کودکان کمتر از پنج سال تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هزینه شد.

وی افزود: کودکان مبتلابه کم‌وزنی شدید و اختلال رشد توسط پزشکان مراکز بهداشتی شناسایی و برای دریافت خدمات به کمیته امداد معرفی می‌شوند و سرانه در نظر گرفته‌شده برای تهیه سبد غذایی کودکان تحت حمایت و بهبود شاخص‌های سلامت و وضعیت تغذیه آنان ماهیانه ۹۲ هزار تومان است.

جمال پور با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۶۹ کودک بهبودیافته از برنامه حمایتی کمیته امداد استان یزد خارج شدند گفت: کودکان بر اساس پایش رشد و اندازه‌گیری وزن پس از یک دوره شش‌ماهه دریافت سبد غذایی، درصورتی‌که شاخص‌های بهبودی در آن‌ها حاصل شد از برنامه تغذیه خارج‌شده و کودکان نیازمند دیگر جایگزین می‌شوند.

وی ادامه داد: کودکان مبتلابه سوءتغذیه در صورت عدم بهبودی برای بررسی بیشتر به پزشک مرکز بهداشتی درمانی معرفی‌شده و برای دومین دوره شش‌ماهه برای دریافت سبد غذایی به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد یادآور شد: سال گذشته هفت میلیارد و ۶۵۲ میلیون تومان برای ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، تغذیه کودکان کمتر از پنج سال و بیمه‌های تأمین اجتماعی مددجویان تحت حمایت استان یزد و نیازمندان موردی هزینه شد که یک میلیارد و ۲۰۶ میلیون تومان از این مبلغ به تغذیه هزار و ۵۵۲ کودک کمتر از پنج سال مبتلابه سوءتغذیه اختصاص یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.