موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: موضوع خصوصی‌سازی و فروش پروژه‌های نیمه تمام از مسائلی است که همچنان در دستور کار دولت قرار نگرفته است حال آنکه اجرای مصوبات می‌تواند در رونق اقتصاد و گذر از دوران بحران بسیار موثر باشد.

دولت به خصوصی سازی و پروژه های نیمه تمام بی توجه است

سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت داشتن مسائل اقتصادی کشور به قدس آنلاین گفت : مسلما  تا هنگامی که مسوولین کشور اعم از روسای سه قوا و سایر مسوولین به این نتیجه نرسند که  مسائل اقتصادی و منافع ملی و مطالبات مردم را باید به  مسائل سیاسی ترجیح داد نمی توان از مشکلات پیش رو سر به سلامت برد. تا زمانی که موضوع مطامع جناحی در میان باشد دشمن قادر به وارد کردن ضربات سختی به ماست چرا که خود نیز قائل به وحدت و ارجحیت منافع ملی بر منافع فردی و گروهی نیستیم.

 موسوی لارگانی  افزود:سیاست زدگی بخشی از عملکرد مدیران ماست و این موضوع به شدت بر اهداف نظام وانقلاب تأثیرات سویی به جای گذاشته است. علی رغم اینکه مقام معظم رهبری ده سال است به صورت مداوم مسائل اقتصادی را به مسوولین گوشزد می کنند و در چند سال اخیر با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر افزایش توانایی‌های داخلی و بهره برداری از آن‌ها تأکید می‌کنند متأسفانه به این موضوع توجه خاصی صورت نگرفته است .

وی ادامه داد: بی شک اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جدی گرفته می‌شد مسؤولان کشور از خروج ترامپ از برجام نگران نمی‌شدند چرا که ما از ابتدای انقلاب از زمان حضرت امام خمینی (ره) و اخراج جاسوسان آمریکایی از ایران تحت سخت ترین تحریم‌های بین‌المللی غرب قرار داشته‌ایم. دولت و همه مسؤولان باید متوجه این موضوع باشند که فرقی بین بوش پدر یا پسر یا اوباما و ترامپ برای ایران نیست بنابراین تکیه بر دشمن به نام برجام یا هر عنوان دیگری اشتباه و خسارت محض بوده و خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر مسؤولین اهتمام جدی به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشتند دیگر نگران فروش نفت نبودیم وآمریکا نمی‌توانست روی این موضوع مانور بدهد. یکی از مهمترین دغدغه ها و آرزوهای مقام معظم رهبری بستن درهای چاه‌های نفت بوده به این معنا که تنها تکیه ما بر فروش و منابع درآمدی نفت نباشد تا بتوانیم سایر ظرفیت‌های خویش را شکوفا کنیم. اگر نفت تنها تکیه گاه اقتصادی کشور نبود اکنون دشمن سناریویی برای مبارزه با ما نداشت و ما سناریوی خودمان را دنبال می کردیم.

موسوی لارگانی در پایان با اشاره به عدم توجه دولت به اجرای مصوبه‌های مجلس اظهار امیدواری کرد: امید می رود دولت آقای روحانی با عمل به تعهدات خود مردم را از نگرانی‌های اقتصادی و رنج های معیشتی نجات دهد ومجلس شورای اسلامی نیز با سرعت لوایح چاره ساز اقتصادی را که  حلال مشکلات مردم باشد به تصویب می‌رساند و دولت به مصوبه‌ها عمل کند. موضوع خصوصی‌سازی و  فروش پروژه‌های نیمه تمام از مسائلی است که همچنان در دستور کار دولت قرار نگرفته و به آن بی توجهی می‌کند حال آنکه اجرای مصوبات می‌تواند در رونق اقتصاد و گذر از دوران بحران بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.