قدس انلاین : با حکم تولیت آستان قدس رضوی معاون هماهنگی سازمان حرم مطهر رضوی منصوب شد.

معاون هماهنگی سازمان حرم مطهر رضوی منصوب شد
به گزارش آستان نیوز، مراسم معارفه محمد حسن حبیبیان معاون هماهنگی سازمان حرم مطهر رضوی صبح امروز با حضور قائم مقام تولیت و معاونان این آستان مقدس برگزار شد.

در این مراسم، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به‌افزایش روزافزون زائران حرم مطهر امام رضا(ع)؛ گفت: در سال 96، 30 میلیون زائر به‌مشهد مقدس آمده‌اند و این میزان از مراجعه به‌یک مکان معنوی در جهان بی‌نظیر است.

سید مرتضی بختیاری افزود: مقوله زیارت با این تعداد زائر را باید به‌عنوان یک قدرت نرم بزرگ دید و اخبار حاکی از آن است که در برخی دانشگاه‌های آمریکا و رژیم اشغالگر قدس بر روی موضوع زیارت تحقیق می‌کنند.

وی ادامه داد: زیارت قدرت نرم شیعه را نشان می‌دهد که نگرانی دشمن از راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) موید این مسئله است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: موضوعات پیرامون حرم مطهر در اولویت برنامه‌های آستان قدس رضوی بوده و دغدغه ما تکریم زائران این بارگاه منور است.

بختیاری افزود: خدمت به‌دستگاه امام رضا(ع) افتخار بزرگی است و جایگاه و پست در این مسیر اهمیت ندارد، تکریم زائران امام هشتم(ع) تکریم خود امام بوده و امروز این مسئله تکلیف دینی برای همه ما است.

وی تاکید کرد: با توجه به‌اهمیت حرم مطهر رضوی در بین امت اسلام و ضرورت ارائه کیفی‌ترین خدمات به‌زائران این مکان مقدس در مدیریت اماکن متبرکه حلقه‌ مفقوده‌ای احساس می شد، حلقه‌ پیوندی که سبب قدرتمند شدن تشکیلات شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: در این میان طرح‌های زیادی برای رفع این مسئله مطرح شد که تاسیس یک سازمان با عنوان «حرم مطهر» برگزیده شد، سازمانی که در خصوص نیازهای حرم مطهر با فوریت تصمیم‌گیری کند و علاوه بر انجام فرآیندهای سازمانی موجب کندی کارها نیز نشود، سازمانی که هماهنگی و انسجام را میان مسئولان اداره حرم مطهر برقرار کند و دارای اختیار باشد.

بختیاری تصریح کرد: این سازمان باید از همین امروز برای شفافیت، چابکی، پاسخگو بودن و تسریع در امور تلاش کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.