قدس انلاین : کارگردان نمایش «غشمار» گفت: نمایش «غشمار» نگاهی به رنج‌های بانوان در جوامع شهری و مشکلات دیگر آنان دارد.

«غشمار»، نگاهی به رنج‌های بانوان در جامعه شهری
ابوالقاسم یزدانی که از استان خراسان شمالی شهرستان بجنورد در هفتمین جشنواره منطقه‌ای میثاق شرکت کرده است، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: «غشمار» در واقع یک نوع افراد کولی هستند.
وی با اشاره به اینکه این نمایش در خصوص زنی است که دو سرنوشت متفاوت را از وی می‌بینیم، گفت: یک سرنوشت خوشبینانه و در واقع توهمی و قسمت دیگر که به واقعیت نزدیکتر است نشان داده می‌شود یک زن تنها در جامعه شهری چه رنج هایی می‌برد و چگونه به وی نگریسته و از وی سوء استفاده می‌شود.
کارگردان نمایش «غشمار» با اعلام اینکه کار براساس فرهنگ‌های شمال خراسان است، اظهار کرد: این نمایش اجتماعی و با نگاه به ارزش‌های بومی است.
وی عنوان کرد: در نمایش «غشمار» نه تنها به مشکلات زنان بلکه به وضعیت اقتصادی و فرهنگی اقشار کوچک وقتی به شهرهای بزرگ می‌روند می‌پردازد.
یزدانی با اعلام اینکه حدود سه ماه بروری این نمایش کار شده است، بیان کرد: نمایش «غشمار» قبل از این جشنواره برای شرکت در جشنواره بین المللی دانشجو در بخش مناطق بوشهر برگزیده شده است.
وی با بیان اینکه این نمایش چهار بازیگر اصلی و هشت بازیگر فرم دارد، افزود: بازیگران اصلی این نمایش را آزاده حیدرزاده، سمانه انصاری پور، ابوالقاسم یزدانی، علی احسانی، هادی قضایی و مهدی یزدانی تشکیل می‌دهند.
نمایش «غشمار» در اولین شب هفتمین جشنواره منطقه ای میثاق در کاشمر برروی صحنه رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.