رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از هبه‌های میلیاردی شورای چهارم، گفت: در ابتدای کار شورای پنجم با شرایطی مواجه شدیم که دوستان ما در شورای گذشته علاوه بر بودجه مصوب، 20میلیارد تومان هبه کردند. این موضوع هیچ توجیهی ندارد، چراکه ما اجازه و مجوز نداریم که پول مردم را خارج از قانون هزینه کنیم.

شورای شهر مشهد حق ندارد پول مردم را خارج ازقانون خرج کند
محمدرضا حیدری در مراسم «آغاز عملیات اجرایی پروژه مسکونی مشارکتی 180 واحدی علویه» که امروز در خیابان پنج‌تن مشهد برگزار شد، در واکنش به این موضوع که شورای شهر در تصویب اجرای این پروژه کمی تعلل داشته است، اظهار کرد: در ابتدای کار شورای پنجم با شرایطی مواجه شدیم که دوستان ما در شورای گذشته علاوه بر بودجه مصوب، 20 میلیارد تومان هبه کردند. این موضوع هیچ توجیهی ندارد چراکه ما اجازه و مجوز نداریم که پول مردم را خارج از قانون هزینه کنیم. لذا بر روی آن تامل کردیم که آنچه خلاف منافع مردم بوده را عوض و متوقف کنیم و هنگامی که دیدیم جنس این پروژه متفاوت است سریعاً با آن را تصویب کردیم.
حیدری اضافه کرد: این تامل به این دلیل بود که ببینیم آیا این نیز از آن هبه‌های دو ماه مانده به پایان دوره است یا خیر و هنگامی که دیدیم مطالعه شده است آن را تصویب کردیم. هم‌اکنون نیز آمادگی داریم که با همه نهادهایی که با این نگاه خیرانه فعالیت می‌کنند، همکاری کنیم. 
وی با بیان این‌که «در باب مسائل و مشکلات شهری در مشهد شرایط ویژه‌ای داریم»، گفت: رشد شهرنشینی و جریان مهاجرتی که صورت گرفته ناشی از عوامل کشش جمعیت در نواحی مرکزی و به ویژه سیاست‌گذاری‌های نادرستی که در کشور صورت گرفته است موجب شده است که با واقعیتی مواجه هستیم که حدود 3000هکتار و جمعیت حدود 1میلیون نفر در شرایط نامناسبی سکونت دارند.
وی ادامه داد: اقدامی که شهرداری مشهد با کمک خیّرین در راستای ساخت مسکن‌های مشارکتی انجام داده تنها یک وجهه آن کمک به افراد نیازمند و مستحق است، بخش دیگر آن تغییر الگوی ساخت در منطقه است و ساخت این مسکن‌ها باعث تغییر الگو در منطقه می‌شود و هم‌چنین مشوقی باشد برای سایر افراد این بافت که اصلاح کنند.
حیدری تصریح کرد: هم‌چنین موضوعات مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی از دیگر کارکردهای این طرح است و صرفاً جنبه این که ما تعدادی واحد مسکونی بسازیم ندارد، لذا اصرار شده تا کاری که صورت می‌گیرد با کیفیت مناسب باشد، چراکه همیشه نگاه به ساخت مسکن در این مناطق بدون توجه به شرایط مناسب است، در حالی که باید با شرایط مناسب‌تر ساخت تا رفته‌فته توسعه پیدا کند.
وی با بیان اینکه «رویکرد شهردای و شورای شهر توسعه متوازن و عدالت‌محور در شهر است»، خاطرنشان کرد: با توجه به نهادهای توانمندی که در مشهد زمین و امکانات بالا هستند باید شتاب بیش‌تری بگیریم. همین‌جا اعلام می‌کنیم در این راستا آمادگی داریم با  آستان قدس رضوی، سازمان اوقاف و امور خیریه، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، یک هم‌کاری جدی را دنبال کنیم و دوستان که زمین دارند زمین را در اختیار قرار دهند و ما پروانه و عوارض و حقوق آن را ببخشیم که باعث می‌شود قیمت تا 50درصد کاهش پیدا کند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: این اتفاق می‌تواند در سطح وسیع در شهر اتفاق بیفتد و روا نیست این‌جا زمین‌های بسیار زیادی در حاشیه شهر همه نهادها دارند و و هیچ کاری در آن انجام نمی‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.