قدس انلاین : بیستمین همایش شیمی ایران، روز سه شنبه در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

همایش شیمی ایران در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد

رئیس و دبیر علمی این همایش در آیین آغازین آن گفت: هزار و 200 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده که از این تعداد، 823 مقاله پذیرفته شده و در طول این همایش سه روزه 76 عنوان آن به صورت سخنرانی و 747 عنوان در قالب پوستر ارائه می شود.

دکتر حسین عشقی محور علمی این همایش را در پنج گرایش اصلی شامل شیمی آلی، تجزیه، معدنی، فیزیک و موضوعهای بین رشته ای عنوان کرد و افزود: شیمی فضایی، طیف سنجی ترکیبهای آلی، روش شناسی در شیمی آلی و شیمی فیزیک آلی، الکتروشیمی و طیف سنجی تجزیه ای از موضوعات فرعی همایش است.
وی، جداسازی و کروماتوگرافی، تجربه زیستی و شیمی سنجی، شیمی آلی فلزی، سنتز و طیف سنجی ترکیبهای معدنی، پلیمرهای معدنی، شیمی حالت جامد، سینتیک و ساز و کار واکنشهای معدنی را از دیگر موضوعات فرعی این همایش برشمرد.
دبیر علمی بیستمین کنگره شیمی ایران، هدف از برپایی این همایش را ایجاد فرصتی برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی- پژوهشی در زمینه های مختلف شیمی با تاکید بر کاربردهای آن در حوزه های مختلف و همچنین برقراری ارتباط بیشتر علمی بین پژوهشگران و متخصصان دانشگاهی و مراکز صنعتی ذکر کرد.
دکتر عشقی افزود: همزمان با برگزاری این همایش، هشت کارگاه نیز در حاشیه این رویداد علمی در زمینه های مختلف برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.