مدیرعامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی از آغاز ارائه خدمات پزشکی از راه دور به بیماران در مرکز اورژانس صحن هدایت حرم مطهر رضوی خبر داد.

آغاز ارائه خدمات پزشکی از راه دور در مرکز اورژانس حرم رضوی

به گزارش از روابط عمومی آستان قددس رضوی، ناصر سرگلزایی با اعلام این خبر گفت: طرح ارائه خدمات پزشکی از راه دور به بیماران موسوم به «تله مدیسین» در مرکز فوریت‌های پزشکی صحن هدایت بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) برای نخستین بار اجرا شد.

وی با بیان اینکه طرح تله مدیسین با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حال انجام است، بیان کرد: در روز نخست انجام این طرح، پزشکان مستقر در مرکز اورژانس صحن هدایت بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با متخصص داخلی دانشگاه علوم پزشکی گناباد به صورت ویدئو کنفرانس ارتباط برقرار کرده و با این متخصص به مشاوره پرداختند.

سرگلزایی با تأکید بر اینکه ارائه خدمات پزشکی از راه دور هم‌زمان با دهه کرامت در مرکز اورژانس صحن هدایت آغاز شد، افزود: پزشکان حاضر در این مرکز اورژانس از این پس می‌توانند با بهره‌گیری از این تکنولوژی و بدون محدودیت مکانی با متخصصان قلب، داخلی، اطفال، اعصاب و زنان، در اقصی نقاط کشور مشورت کنند.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی طرح پزشکی از راه دور در شرایط بحرانی و حساس به پزشکان مستقر در این مرکز کمک می‌کند با متخصصان کشور ارتباط برقرار کرده و پس از دریافت مشاوره‌های تخصصی از یک یا چند پزشک مجرب، تصمیم درمانی درست و به موقعی را اتخاذ کنند.

مدیر عامل مؤسسه درمانی آستان قدس رضوی با اشاره به همکاری بخش فناوری اطلاعات این مؤسسه در راه‌اندازی سیستم تله مدیسین در مرکز اورژانس صحن هدایت حرم مطهر رضوی گفت: سال گذشته نیز چنین برنامه‌ای به صورت آزمایشی در راستای ارائه خدمات تخصصی پزشکی به روستاهای محروم خراسان رضوی در دارالشفاء امام(ع) انجام شد.

وی همچنین از انجام مجدد طرح تله مدیسین با هدف ارائه خدمات تخصصی به مناطق محروم استان در برخی روزهای دهه کرامت سال جاری در دارالشفاء امام(ع) خبر داد و بیان کرد: این خدمات با حضور جمعی از پزشکان متخصص در رشته‌های اطفال، داخلی، قلب و...، به روستاهایی مانند بیمرغ گناباد، فخرآباد بجستان، رباط‌سنگ، سلطان‌آباد و زاوه تربت‌حیدریه ارائه خواهد شد.

مرکز فوریت‌های پزشکی صحن هدایت به عنوان کامل‌ترین پایگاه اورژانس حرم مطهر رضوی در فضایی به مساحت 120 مترمربع با هشت تخت بستری و انجام اقدامات پزشکی CPR در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری در این آستان مقدس افتتاح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.