قدس آنلاین- رضا طلبی:مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی استان گفت: ۴۸۵روستا در استان در حال حاضربا مشکل کم ابی مواجه هستند که برای رفع مشکل انها امسال ۴۵۰پروژه تعریف شده است.

 ۴۸۵روستا در استان خراسان رضوی با مشکل کم آبی مواجه هستند

 محمد دانشگر  به قدس آنلاین افزود: ۹۲درصد از جمعیت روستایی استان تحت پوشش خدمات این شرکت هستند. از طرفی هشت در صد دیگر به این معنی نیست که حتما آنها با تانکر اب رسانی می شوند و از نعمت آب محروم هستند بلکه آب رسانی به برخی از این روستاها توسط شورای خود روستا هدایت وراهبری می گردد، به عبارتی  در حوزه آب و فاضلاب روستایی استان، ۲۴۷۹ روستا تحت پوشش بوده که ۵۸۷ هزار مشترک را شامل می شود.

او ادامه داد: همچنین  ۱۳۰۲ منبع آبی تامین کننده آب شرب روستاهاست که ۸۰ درصد آن تامین شده از چاه ها است و با توجه به آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، سهم هزینه هر متر مکعب آب در سبد هر خانوار روستایی ۰.۳۵ درصد می باشد.

دانشگربا بیان این نکته که اکثر روستاهای جنوب استان با مشکل کم آبی مواجه هستند،   تصریح کرد: در تلاش هستیم از  محل اعتبارات استانی و ملی سال ۹۷، مشکل آب ۱۱۱ روستا با جمعیت ۷۵ هزار نفر  در استان را برطرف نماییم. استان خراسان رضوی نسبت به سال گذشته ۵۹ درصد کم بود بارندگی داشته است و از این رو مشکل کم ابی بیشتر از گذشته احساس می شود.

وی  با بیان این نکته که اگر در حوزه صرفه جویی و مدیریت مصرف اب واقعا درست عمل کنیم بحران کم ابی را به خوبی پشت سر خواهیم گذاشت، اظهار داشت:اگر هر فرد سرانه ۱۳۰ تا ۱۵۰لیتر در روز مصرف کند که نسبتا عدد بالایی نیز می باشد تا حد زیادی بر مشکل کم ابی  در استان می توانیم غلبه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.