قدس انلاین : همزمان با دهه کرامت رضوی گروه‌های سرود واحد آوای رضوان زیر نظر مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به اجرای آثاری با موضوع امام رضا(ع) در سراسر کشور می‌پردازند.

آوای رضوان در شهرهای کشور طنین انداز می شود

به گزارش  روابط عمومی آستان قدس رضوی،  ۱۰ گروه سرود با حضور نوجوانان مشهدی در ایام دهه کرامت در معابر پرتردد شهر مانند اطراف حرم مطهر رضوی و برخی بازارها به اجرای سرود می‌پردازند.

هر گروه سرود آثارش را در سه نقطه متفاوت شهر اجرا می‌کند. پیش‌بینی شده هر روز حداقل پنج گروه در این برنامه شرکت کنند.

تفاوت ویژه این برنامه نسبت به نوروز ۹۷، اجرای سرود در مناطق حاشیه شهر مشهد مانند بوستان بسیج و بوستان نصرت است. همچنین این گروه سرودها در دو شیفت صبح و بعدازظهر در ورودی‌های مشهد مانند فرودگاه، راه‌آهن و پایانه مسافربری به اجرا می‌پردازند.

هر شب یک گروه سرود در ویژه برنامه‌های حرم مطهر امام هشتم(ع) در صحن جامع رضوی به اجرا خواهد پرداخت.علاوه بر تولیداتی که توسط واحد آوای رضوان در دسترس این گروه‌ها قرار گرفته، هر گروه سرود یک کار تولیدی به سبک آکاپلا تولید می کند تا آثار متنوعی در ایام دهه کرامت در سطح شهر اجرا شود.

این گروه‌های سرود با شال‌هایی مزین به نماد مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در این پاتوق‌های سرود حضور به هم می‌رسانند.

گروه سرود ۴۰ نفره‌ای نیز با عنوان «آوای مهر طاها» از شهر اصفهان به اجرای سرود در ایام دهه کرامت در رواق‌های حرم مطهر رضوی پرداخته و گروه سرود دیگری از تهران در پاتوق‌های سرود مشهد حضور خواهد داشت.
همچنین ویژه برنامه‌ای سه زبانه به زبان‌های فارسی، عربی و ترکی توسط گروه سرودی ۱۵۰ نفره از استان‌های مختلف کشور، از یکم تا چهارم مرداد ۱۳۹۷، در سطح شهر مشهد برگزار می‌شود. این گروه سرود در مراسم گلباران شب میلاد امام رضا(ع) در میدان شهدا به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

همچنین ۲۰ گروه سرود در سراسر کشور با اجرای یک سرود ویژه به سبک آکاپلا که توسط واحد آوای رضوان زیر نظر مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تولید شده است، در جشن‌های زیر سایه خورشید در استان‌های مختلف شرکت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.