گیلان- معاون پرستاری وزارت بهداشت از اجرای دوره جانشین پروری پرستاری در ۱۱ استان کشور خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی‌ها، دوره جانشین پروری پرستاری آبان ماه سال جاری در گیلان برگزار خواهد شد.

اجرای دوره جانشین پروری پرستاری در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان، دکتر مریم حضرتی در نشست با پرستاران گیلانی که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، با اشاره به نقش پرستاران همانند دوران دفاع مقدس در پشتیبانی و امدادرسانی به رزمندگان، اظهار کرد: پرستاران در شرایط کنونی با استقامت و صبر همانند دوران دفاع مقدس می‌توانند نقش آفرین باشند.

وی با بیان این‌که کشور در شرایط نبرد جنگ روانی و اقتصادی قرار دارد، تصریح کرد: شرایط سیاست داخل، خارج از سیاست بیرونی نیست و خط مقدم این جبهه پرستاران هستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به راه‌اندازی شورای سیاست‌گذاری پرستاری در معاونت پرستاری وزارت بهداشت، افزود: این شورا متشکل از ۳۰ نفر از نخبگان حوزه پرستاری است که در ۸ کارگروه تخصصی فعالیت دارند.

حضرتی در راستای برنامه‌های اجرا شده در حوزه توانمندسازی پرستاران نیز یادآور شد: ۱۲۰ پرستار در همان ساعات ابتدایی زلزله کرمانشاه جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی عازم مناطق زلزله‌زده شدند.

وی از طراحی و تدوین استانداردهای کار در بخش پرستاری خبر داد و گفت: کمیته ملی اخلاق در حوزه معاونت پرستاری وزارت بهداشت و درمان جهت ارتقای کیفی اخلاق در جامعه پرستاری در سطح کشور دنبال می‌شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری آموزش پرستاران توانمند در حوزه بحران، خاطرنشان کرد: ما نیازمند تیم ملی پرستاری بحران هستیم و در راستای تحقق این هدف نخستین دوره پودمانی پرستاری بحران در تهران برگزار شده است.

حضرتی از اجرای دوره جانشین پروری پرستاری در ۱۱ استان کشور خبر داد و گفت: مدیران ذخیره‌ها و گنجینه‌های تجربی هستند، که بعد از بازنشستگی کمتر فرصت داشتند که جانشین تربیت کنند؛لذا این دوره‌ها در راستای تربیت جانشین پروری حوزه پرستاری در کشور اجرا خواهد شد.

وی گفت: براساس برنامه ریزی‌ها دوره جانشین پروری پرستاری آبان ماه سال جاری در گیلان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.