آیین باشکوه سومین دوره جایزه جهانی گوهرشاد در حرم مطهر رضوی آغاز شده است.

آغاز مراسم تجلیل از بانوان فرهیخته ادیان توحیدی در جایزه جهانی گوهرشاد

دبیر جایزه جهانی گوهرشاد گفت: این مراسم امروز  چهارشنبه 27تیر از ساعت 10 صبح در سالن قدس حرم مطهر رضوی آغاز شده و قراراست از 8 بانوی نیکوکار فعال در عرصه بین‌الملل شامل 4 بانوی ایرانی و چهار بانو  از کشورهای انگلیس، تایلند، تانزالیا و نیجریه تجلیل شود.

علی سروری‌مجد افزود: جایزه جهانی گوهرشاد با هدف اجرای حکم مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر ترویج معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)  با محور "فرهیختگی" و "نیکوکاری" در موضوعات  ایثار و شهادت، مقاومت و بیداری اسلامی، عرصه علمی، آموزشی و پژوهشی، تلاش در عرصه‌های فرهنگی و رسانه‌ای، وقف، امور عمرانی، پزشکی و مدیریت و کارآفرینی برای همه بانوان فرهیخته و نیکوکار ادیان توحیدی برگزار می‌شود .

وی گفت: این جایزه جهانی به یاد و نام یکی از خادمان آن حضرت یعنی بانو گوهرشاد برگزار  و بر اساس آن هر سال به ۸ بانوی نیکوکار که در داخل و خارج کشور اقدامات چشمگیری داشته‌اند، اهدا می‌شود.

دبیر جایزه جهانی گوهرشاد  افزود: در دو دوره گذشته 16 بانوی فرهیخته و نیکوکار انتخاب شده‌اند.

علی سروری‌مجد با اشاره به روند انتخاب بانوان منتخب گفت:  با انتشار فراخوان معرفی بانوان خیر و نیکوکار در سایت goharshad.aqr.ir ‌ به پنج زبان مختلف فارسی، انگلیسی، آذری، اردو، روسی و عربی منتخبان این جایزه از طریق ثبت‌نام داوطلبان و معرفی سازمان‌های بین‌المللی، نهادها و مؤسسات فرهنگی و اجتماعی داخلی و خارجی شناسایی می‌شوند.

در آستانه برگزاری سومین دوره جایزه جهانی گوهرشاد از پوستر این جایزه جهانی رونمایی شده است .

پوستر جایزه جهانی گوهرشاد برگرفته از گلدسته‌های زیبای مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی با چاپ طلاکوب و در شمارگان  هزارو 500 نسخه به صورت نفیس به همت معاونت ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی منتشر شد.

به مناسبت سومین دوره جایزه جهانی گوهرشاد کتاب "اسناد مسجد گوهرشاد" نیز منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.