توپ جام جهانی اهدایی رئیس‌جمهور روسیه به همتای آمریکایی‌اش در هلسینکی، مورد بازرسی امنیتی سرویس مخفی آمریکا قرار گرفت.

توپ اهدایی پوتین به ترامپ مورد بازرسی قرار گرفت

قدس آنلاین: توپی که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی هلسینکی به «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا هدیه داد، مورد بازرسی امنیتی قرار گرفت.

سرویس مخفی آمریکا اعلام کرد که این بررسی امنیتی برای همه هدایایی که به رئیس جمهور آمریکا داده می شود، انجام می گیرد.

رئیس جمهور روسیه در نشست مشترک با ترامپ در هلسینکی، پایتخت فنلاد یک توپ سفید و قرمز جام جهانی 2018 را به رئیس جمهور آمریکا هدیه داد و با کنایه گفت که هم اکنون توپ در زمین شماست. ترامپ هم این توپ را برای همسرش ملانیا پرتاب کرد و گفت: این را به پسرم بارون می دهم.

این در حالی است که لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه آمریکایی که از منتقدان پوتین هم هست در توییتر خود نوشت که ترامپ نباید اجازه دهد این توپ وارد کاخ سفید شود و باید آن را از نظر امنیتی بازرسی کند.

دن کوتس، اداره کننده اطلاعات ملی آمریکا هم اعلام کرد که مطمئن است این توپ به دقت بررسی شده است.

رئیس جمهور آمریکا به دلیل اظهارات خود در کنفرانس خبری مشترک با پوتین مورد انتقادهای گسترده ای از سوی مقامات دموکرات و جمهوری خواه آمریکا قرار گرفت. وی در این کنفرانس خبری دستاوردهای سازمان های اطلاعاتی آمریکا را درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا زیر سؤال برد.

به تازگی هم کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ قصد دارد پوتین را در فصل پاییز به واشنگتن دعوت کند. گزارشها حاکی از آن است که سفیر روسیه در آمریکا از این دعوت استقبال کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران


انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.