یزد - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با دعوت از مردم استان یزد و شهرستان‌های حوزه انتخابیه خود برای شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، این جشنواره را ظرفیتی بزرگ برای ترویج فرهنگ مطالعه و انس مردم با کتاب ارزیابی کرد.

جشنواره کتابخوانی رضوی ظرفیتی بزرگ برای ترویج فرهنگ مطالعه است

به گزارش قدس آنلاین ، کمال دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت : کتاب، گنجینه‌ای است که تکنولوژی‌های متعدد، هیچ‌گاه نتوانسته‌اند به جایگاه آن برسند و فرهیختگان جامعه انسان‌هایی هستند که انس بیشتری با کتاب دارند، و فرهنگ والای کتابخوانی، نیازمند توجه بیشتر فرهنگ‌دوستان است تا آن را ترویج کنند.

وی افزود: طبیعی است جامعه‌ای که در آن کتاب، پرمصرف و کتابخوانی به فرهنگ غالب تبدیل شود، هیچ‌گاه ضربه نمی‌بیند و روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود؛ از این ‌روست که میزان کتاب و کتابخوانی یکی از شاخص‌های مهم سنجش توسعه‌یافتگی جوامع محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، به برگزاری موفق ۷ دوره پیشین جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی، ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و انس مردم با کتاب است‌؛ جشنواره‌ای که جدا از ترویج فرهنگ کتابخوانی، به مناسبت دهه کرامت و ایام سراسر نور ولادت حضرت معصومه سلام‌الله علیها و امام هشتم شیعیان، ثامن‌الحجج، علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام با موضوع پرداختن به سیره و سبک زندگی این دو خورشید تابان ایران برگزار می‌شود تا معرفت اهل بیت که نیاز اساسی جامعه کنونی است بیش از پیش ترویج شود.

دهقانی تصریح کرد: اینجانب از همه هم‌وطنان عزیزم به ویژه مردم دارالعلم یزد و شهرستان‌های فرهنگ‌دوست تفت و میبد متواضعانه درخواست می‌کنم از این فرصت به وجود آمده استفاده کرده و با شرکت در هشتمین جشنواره رضوی، ضمن افزایش معرفت خود نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام، در امر ترویج کتابخوانی مشارکت نمایند. همچنین از همه دست اندرکاران برگزاری این جشنواره تشکر و قدردانی می کنم.

گفتنی است، هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با مشارکت چشمگیر مردم سراسر کشور از ابتدای خردادماه کار خود را آغاز کرده و همچنان در حال برگزاری است.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان یزد و یا پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به آدرس razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.