یک شرکت کره‌ای از کشف لاشه یک کشتی جنگی روسی خبر داد که به نظر می‌رسد حامل ۲۰۰ تن طلا باشد.

کشف کشتی روس حامل گنجینه طلا پس از ۱۱۳ سال+ تصاویر

به گزاش قدس آنلاین، یک کشتی جنگی روسیه که 113 سال پیش در آبهای جزیره «اولئونگ دو» (Ulleungdo) کره جنوبی غرق شده بود و گفته می شود ده‌ها تن سکه طلا حمل می کرد، کشف شد.

گروه شینیل، که یک شرکت متعلق به کره جنوبی است و سالها تلاش کرده بود تا این کشتی را پیدا کند، موفق شد بدنه زنگ زده این کشتی که «دمیتری دونسکوئی» نام دارد را در 434 متری عمق دریا کشف کند.

این شرکت کره ای گفت: «ما روز یکشنبه ساعت 9:050 صبح، بدنه «دمیتری دونسکوئی» را در 434 متری عمق دریا و در فاصله 1.3 کیلومتری جزیره اولئونگ دو کشف کردیم».

این شرکت همچنین تصریح کرد شکل کشتی یافت شده و جزئیات آن با کشتی غرق شده دمیتری دونسکویی تطابق دارد و لاشه این کشتی با دو زیردریایی مجهز مورد کاوش قرار گرفته است.

کشف کشتی ۱۳۰ میلیارد دلاری روسیه پس از ۱۱۳ سال

طبق اعلام ارتش روسیه، این کشتی جنگی در طول جنگ روسیه و ژاپن در اوایل قرن بیستم میلادی ( 1900 میلادی) مورد استفاده قرار می گرفته و در سال 1905 غرق شده است.

طبق آنچه گفته شده، این کشتی با 5500 جعبه سکه های طلا و ارز غرق شده بود که هم اکنون به میزان 133.4 میلیار دلار ارزش دارد. هنوز مشخص نیست آیا فلزات گرانبها داخل لاشه کشتی قرار دارد یا خیر؛ اما به نظر می رسد باید حامل 200 تن طلا باشد.

شرکت یابنده این کشتی گفته است می خواهد بخشی از پولهای حاصل از این کشف را به ایجاد شبکه ریلی میان روسیه و کره جنوبی اختصاص دهد.

کشف کشتی 130 میلیارد دلاری روسیه پس از 113 سال

تصاویر منتشر شده نشان می دهد این کشتی بر اثر جنگ میان روسیه و ژاپن ( جنگ تسوشیما) در ماه مه 1905 دچار خسارتهای فراوان شده است.

شرکت کره ای شینیل گفته است: بدنه کشتی بر اثر گلوله باران دچار خسارتهای فراوانی شده و قسمت انتهایی آن از بین رفته است؛ در حالی که بخش جلویی آن در وضعیت بهتری قرار دارد.

کشتی دمیتری دونسکوئی در اوت سال 1883 مورد بهره برداری قرار گرفت و پس از آن به ناوگان امپراطوری روسیه در اقیانوس آرام ملحق شد.

گفتنی است نیمی از گنج های کشتی غرق شده به دولت روسیه بازگردانده می شود و حدود 10 درصد از ارزش باقی مانده آن برای سرمایه گذاری در پروژه های گردشگری در جزیره اولئونگ دو نگه داشته خواهد شد. همچنین بخشی از گنج های باقی مانده آن برای پروژه های مشترک به منظور توسعه در شمال شرق آسیا مصرف خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.