وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد کشورش پیش از تایید رسمی توافق مهاجرتی سازمان ملل، از آن خارج خواهد شد.

مجارستان از توافق مهاجرتی سازمان ملل خارج می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، وزیر خارجه مجارستان اعلام کرد این کشور پیش از تصویب رسمی پیمان مهاجرتی سازمان ملل متحد، از آن خارج خواهد شد.

وی گفت: «این سند به طور کل با منافع امنیتی مجارستان در تضاد است.» او افزود این توافق، «تهدیدی برای جهان» خواهد بود.

مذاکره بر سر این توافق مهاجرتی سازمان ملل در پی بحران پناهجویان در سال 2015 آغاز شد. در سال 2015 میلادی، بیش از یک میلیون پناهجو کشورهای جنگ‌زده خود در شمال آفریقا و خاورمیانه را ترک کردند و به سوی اروپا سرازیر شدند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، گفت هدف این توافق، حصول اطمینان درباره احترام به حقوق انسانی تمامی پناهجویان است.

در حالی که اروپا به دنبال راه حلی یک‌پارچه برای بحران پناهجویان است، اختلاف نظرهای بسیاری درباره آن وجود دارد. مجارستان نخستین کشوری نیست که از این توافق سازمان ملل خارج شده است. آمریکا در دسامبر 2017 اعلام کرد این توافق را تحریم خواهد کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، موضع متخاصمانه‌ای در قبال پناهجویان اتخاذ کرده است.

این توافق در ماه دسامبر در مراکش به تایید نهایی خواهد رسید.

ویکتور اربان، نخست وزیر مجارستان، یکی از منتقدان سرسخت سیاست مهاجرتی اتحادیه اروپاست. بوداپست بارها بر اهمیت تقویت امنیت مرزهای خارجی اتحادیه اروپا و ایجاد مراکز ورود و خروج پناهجویان در خارج از این اتحادیه تاکید کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.