قدس انلاین : مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: با همراهی و مشارکت آستان قدس رضوی در دهه کرامت هفت هزار و ۲۰۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در خراسانرضوی به زیارت حضرت رضا (ع) مشرف می‌شوند.

تشرف بیش از ۷ هزار مددجوی کمیته امداد خراسان رضوی به حرم امام رضا (ع)

حبیب اله آسوده با بیان اینکه اعزام گروه‌های مختلف مددجویی از 24 تیر آغاز و تا دوم مردادماه ادامه دارد افزود: پذیرش و اعزام زائران مددجو به مشهد مقدس به صورت روزانه انجام می‌شود و زائران بعد از ورود به مشهد علاوه بر بهره مندی از زیارت، مولودی خوانی و یک وعده غذای متبرک حضرت رضا (ع) به شهرستان‌های خود رهسپار می‌شوند.


وی ادامه داد: پذیرش مددجویان با توجه به بعد مسافت آن‌ها با مشهد برنامه ریزی شده است به این خاطر زائر ساکن در شهرستان‌های نزدیک از غدای متبرک در وعده ناهار و شهرستان‌های دورتر از وعده شام بهره مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امدادخراسان رضوی با اعلام اینکه برنامه‌های دهه کرامت از نخستین روز ماه ذی القعده همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز ملی دختران شروع شده است گفت: در این روز 200 دختر از فرزندان یتیم به حرم مطهر مشرف شده و علاوه بر استفاده از برنامه‌های فرهنگی و مولودی خوانی از یک وعده غذای متبرک بهره‌مند شدند.

آسوده به تشریح برنامه‌های دیگر این نهاد در ایام مختلف سال پرداخت و افزود: طرح‌های زیارتی اعزام به مشهد مقدس ویژه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سطح کشور در قالب دهه کرامت، دهه ولایت، معین الضفاء، شوق زیارت، شمس الشموس، افطاری رضوی، مبداء تا مبداء و اردوها اجرا می‌شود که سال گذشته بیش از 130 هزار نفر در قالب این گروه‌ها به مشهد اعزام شدند.

وی تاکید کرد: زیارت حضرت رضا (ع) آرزوی همه شیفتگان آن حضرت است و گاهی به دلایلی مانند عدم بضاعت مالی، کهنسالی، بیماری، از کارافتادگی و دوری راه نتواسته اند به زیارت امام مهربانی‌ها مشرف شوند؛ به همین دلیل کمیته امداد شرایط لازم در این عرصه را فراهم کرده است و خیران و نیکوکارانی که قصد فراهم کردن بستر زیارت برای نیازمندان و افرادی که در حسرت زیارت مانده اند را دارند، می‌توانند با شماره گیری کد # ۰۵۱* ۸۸۷۷ * از طریق تلفن همراه خود اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.