نیویورک تایمز دونالد ترامپ را رئیس‌جمهوری بی‌آبرو خواند که همه را به دردسر می‌اندازد.

نیویورک تایمز: ترامپ واقعا بی‌آبروست

به گزارش قدس آنلاین،  روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در پایگاه اینترنتی خود نوشت: زمانی که سگ خانگی شما روی فرش خانه‎تان خرابکاری می کند و شما بر سر او فریاد می زنید "ای سگ بد" گوش‎هایش آویزان می شود، سرش را پایین می اندازد و احتمالا زوزه می کشد. به عبارت دیگر، حتی یک سگ هم از کارهای ناشایست خود شرمنده می شود، اما این موضوع درباره دونالد ترامپ صدق نمی کند.

وی به کرات به ما ثابت کرده است که با شرم بیگانه است. ما هیچگاه پیش از این رئیس جمهوری چنین بی آبرو نداشته ایم. این بی حیایی به عامل قدرتی برای او و منشا دردسری برای ما تبدیل شده است، اما آنچه این رئیس جمهور را قدرتمندتر و دردسرسازتر می سازد، این است که با حزبی همراه شده که از شهامت کافی برخوردار نیست و از طرف دیگر شبکه های خبری هم انسجام لازم را ندارند. زمانی که یک حزبِ بدون شهامت و یک شبکه خبری بدون انسجام از یک رئیس جمهورِ بی آبرو حمایت کنند، مشکلات بزرگی پیش می آید.

به عنوان مثال هیچکس در درون حزب یا پایگاه وی وجود ندارد که قصد داشته باشد مانع از آن شود که وی هر کاری دوست دارد انجام دهد. حزب جمهوری خواه به طور کلی مسیر خود را گم کرده است.

نویسنده در ادامه تاکید کرد: جمهوریخواهان کنگره اکنون باید کاری جدی و ملموس انجام دهند که نشان دهد بیش از آن‎که از پایگاه حامیان ترامپ می ترسند، به کشورشان عشق می ورزند.

به اعتقاد نویسنده، جمهورخواهان راه خود را گم کرده اند زیرا سالهاست خود را به هر کسی که می تواند آنها را بر سر قدرت نگاه دارد، فروخته اند و این فرد اکنون ترامپ و پایگاه حامیان اوست. پایگاه ترامپ هم از هر فردی که از ترامپ متنفر باشد، تنفر دارد.

نویسنده در پایان به این نتیجه رسیده است که این اوضاع با امیدواری درباره اینکه رئیس جمهور کمی شرم و حیا بیاموزد یا جمهوریخواهان کمی شجاعت پیدا کنند، اصلاح نخواهد شد، بلکه تنها راه حل این است که دموکرات ها بتوانند در انتخابات میان دوره ای، کنترل مجلس نمایندگان، سنا یا هر دو را به دست آورند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.