منابع محلی سوری بامداد پنجشنبه از خروج محاصره شدگان شهرک‌های شیعه نشین «فوعه و کفریا» از استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.

 محاصره شدگان «فوعه و کفریا» از ادلب سوریه خارج شدند

به گزارش قدس آنلاین،  منابع محلی اعلام کردند که آمبولانس های حامل زخمی ها و بیماران در مقدمه کاروان انتقال ساکنان محاصره شده درحال حرکت هستند و پس از آنها اتوبوس ها از این منطقه خارج شدند.

نخستین مرحله تخلیه ساکنان فوعه و کفریا در استان ادلب سوریه روز چهارشنبه با ورود 6 اتوبوس به این دو شهرک از طریق معبر العیس در جنوب حلب آغاز شد.

منابع محلی اعلام کردند که از صبح امروز (چهارشنبه) تاکنون 121 اتوبوس برای انتقال ساکنان شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا از طریق گذرگاه العیس در جنوب حلب وارد این دو شهرک شده اند.

تمامی ساکنان این دو شهرک سوار بر اتوبوس ها شدند و در آخرین ایست و بازرسی گروه های تروریستی قرار دارند و تا ساعتی دیگر همه آنها از محاصره تروریست ها رهایی پیدا می کنند.

به گفته منابع آگاه تنها مدافعان این دو شهر آخرین افرادی هستند که آنان نیز به زودی از محاصره تروریست ها خارج می شوند.

دولت سوریه و گروه های تروریست روز گذشته برای تخلیه کامل شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب در شمال سوریه و نزدیک مرزهای این کشور با ترکیه به توافق رسیدند.

براساس این توافق شش هزار و 900 شهروند محاصره شده از این دو شهر شیعه نشین در سوریه خارج می شوند و در مقابل دولت سوریه یک هزار و 500 زندانی از گروه های مخالف، 36 اسیر در اختیار حزب الله و چهار اسیر در اختیار نیروهای مدافع این دو شهر را آزاد می کند.

رسانه های نزدیک به تروریست ها اعلام کردند که فایده این توافق این است که خطر حمله ارتش سوریه برای شکستن محاصره فوعه و کفریا را کاهش می دهد و از سوی دیگر تروریست های اسیر و بازداشت شده نیز آزاد می شوند.

تروریست های مستقر در استان های شمالی سوریه ارتباط تنگاتنگی با ترکیه دارند و ارتش ترکیه 12 مرکز نظارت بر آتش بس در این مناطق ایجاد کرده است.

پس از اشغال شهر و استان ادلب در شمال غرب سوریه هم مرز با ترکیه از سوی تروریست های تکفیری٬ فوعه و کفریا که در 10 کیلومتری شمال شهر ادلب قرار دارد از 28 مارس 2015 (8 فروردین 94) به محاصره کامل تروریست ها درآمده و به صورت روزانه هدف حمله های تروریستی قرار می گرفت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.