یک فعال طرفدار حقوق فلسطینیان گفت راه حل مناقشه اسرائیل و فلسطین این است که اسرائیلی‌ها به آمریکا بروند و در آنجا ساکن شوند.

آمریکا که دوست اسرائیلی‌هاست چرا آن‌ها را در خاک خود اسکان نمی‌دهد؟

به گزارش قدس آنلاین، پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داد: یک فعال طرفدار حقوق مردم فلسطین و نامزد انتخابات پارلمانی سوئد گفت راه حل مناقشه اسرائیل و فلسطینیان این است که اسرائیلی ها به آمریکا بروند و در آنجا ساکن شوند.

اولدوز جاویدی با دفاع از موضع خود افزود: «نظر غیر رسمی من به عنوان یک فرد اندکی مبتنی بر تخیلات است. اسرائیل خاک یک کشور دیگر را اشغال و مردم آنجا را مجبور کرده است از خانه های خود فرار کنند و با تصرف سرزمین آنها، آزادی و امکانات زندگی این مردم را ربوده است. بهترین دوست اسرائیل، آمریکا است، یک رژیم اهریمنی دیگر که دارای زمین های گسترده و پهناوری است. پس چرا آنها (آمریکایی ها) دوستان خود را به کشورشان دعوت نمی کنند و جایی در اختیار آنها قرار نمی دهند؟ این دو به نظر می رسد در کنار هم به خوبی زندگی کنند.»

وی ادامه داد: «در این حالت فلسطینی ها نیز می توانند در آرامش و صلح زندگی کنند و سرزمینی را که زمانی متعلق به خودشان بود از نو بسازند.»

آنیکا روسشتاین، فعال و نویسنده یهودی سوئدی به این اظهارات جاویدی واکنش نشان داد و در توییتر خود نوشت: «یک نامزد پارلمانی از حزب فمنیست سوئد پیشنهاد کرده است که به عنوان راه حلی برای مناقشه خاورمیانه، همه یهودی ها را از اسرائیل به آمریکا نقل مکان دهیم. انتقال یهودی ها برخلاف میل و خواسته آنها برای حل یک مشکل به نظر من راه حل نهایی به نظر نمی رسد.»

مجله آنلاین پرسپکتیو فمنیستی سوئد که این مصاحبه را انجام داه بود بعد از انتشار این مصاحبه، متن آن را از سایت خود برداشت و ادعا کرد احتمالا اظهارات این فرد مورد سوء تفسیر قرار می گیرد.

اولدوز جاویدی در گذشته در برخی از رویدادهای طرفداری از فلسطین شرکت کرده است. وی در کاروان آزادی که در ماه مه بندر گوتنبرگ سوئد را ترک کرد و قصد دارد محاصره اسرائیل بر نوار غزه را بشکند، شرکت دارد. این کاروان در شرایط کنونی در بندر پالرمو در سیسیل ایتالیا حضور دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.