قدس آنلاین-محمد رضایی رشد۳۵ درصدی زکات و۵۰درصدی کمک نیکوکاران به کمیته امداد خراسان رضوی نشان دهنده اعتماد عمومی به نهادهای حمایتی است.

 رشد۳۵ درصدی زکات و۵۰درصدی کمک به کمیته امداد خراسان رضوی/تامین ۱۲۶ میلیارد تومان وام برای محرومیت زدایی در سال ۹۷

به گزارش قدس آنلاین حبیب‌الله آسوده، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت:با تاکید دولت برای محرومیت زدایی و تا مین معیشت محرومان در سال ۹۷ توانسته ایم ۱۲۶ میلیارد تومان وام اشتغال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به اعضای جامعه هدف پرداخت کنیم.

وی با اشاره به تلاش کمیته امداد خراسان رضویبرای تامین مسکن مددجویان استان خاطر نشان کرد:مسکن مهمترین نیاز اولویت دار در بحث خودکفایی مددجویان است و برنامه مهم این نهاد در سال ۹۷ ساخت و خرید پنج هزار باب مسکن مددجویی برای اعضای خانواده بزرگ کمیته امداد خراسان رضوی  است.

وی  با تاکید بر جلب کمکهای مردمی برای تامین سرپناه عزیزان مددجو تصریح کرد:خرید و ساخت هزار و ۳۴۲ باب مسکن شهری و سه هزار و ۶۵۸ واحد مسکن روستایی برای امسال هدفگذاری شده  است که اعتبار مورد نیاز برای کمک به خانه دار شدن این مددجویان ۲۵۰ میلیاردتومان است و در این فرآیند به مشارکت نیکوکاران نیاز داریم زیرا اعتبارات دولتی پاسخگوی نیاز همه مددجویان برای خانه دار شدنشان نیست.

آسوده بابیان اینکه توجه به خانواده‌ها و فرزندان محسنین نیز مورد تاکیداست، است و باید در کنار فرزندان یتیم این فرزندان  نیز مورد حمایت قرار گیرند، یادآور شد:همزمان با طرح اجرای  ایتام، وساماندهی کودکان بد سرپرست و خانواده‌هایی که از وجود سرپرست محروم هستند باعث ایجاد طرح فرزندان محسنین شد که در حال حاضر این طرح نیز در خراسان رضوی در سراسر کشور اجرا می‌شودو ۱۸ هزار فرزند محسنین در استان داریم که هم اکنون ۱۰هزار نفر در این طرح تحت پوشش حامیان خیر اندیش قرار گرفته اند.

این مقام کمیته امداد استان با بیان اینکه یکی از رویکردهای اساسی این نهاد ارائه خدمات به مددجویان تحت حمایت با هدف توانمند سازی  و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی است، گفت: توانمندسازی مددجویان یکی از راه‌های مبارزه با فقر است.

اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران با اشاره به اولویت پرداخت وام و تسهیلات به مشاغل روستایی، خاطرنشان کرد: اولویت پرداخت تسهیلات به افراد ساکن روستا، بیکار، فاقد درآمد مناسب و سرپرست خانوار است و در این رابطه گامهای خوبی برداشته شده است.

آسوده گفت: در همین رابطه  ۲۷۴۳ طرح اشتغال‌زایی توسط صندوق امداد ولایت اجرا شده که در این طرح ۳۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شده واین عزیزان خودکفا شده اند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی یادآور شد: افرادی که دارای زمینه کاری مناسب هستند یا طرح شان در حال اجراست و نیاز به جذب نیرو دارند، می‌توانند تا سقف ۲۵ میلیون تومان از کمیته امداد وام دریافت کنند.

وی  در پاسخ به خبرنگار قدس آنلاین در باره نوین سازی سامانه دریافت صدقات ادامه داد: هم اکنون بصورت پایلوت با من کارت و اپلیکیشنهای موبایلی مردم می توانند صدقه وکمک به محرومان داشته باشند.

آسوده همچنین در باره مشارکت مردم در حوزه اپلیکیشنهای موبایلی گفت: مردم نیکوکار می‌توانند برای مشارکت در برنامه‌های این نهادو رفع نیازهای  مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هدایای نقدی خود را به شماره حساب: ۰۱۰۵۲۲۴۴۰۶۰۰۰، شماره کارت: ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۱۱۱۱۱ و کد ussd*۸۸۷۷*۰۵۱# نزد بانک ملی ایران ارسال کنند و هدایای غیرنقدی خود را هم به اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی تحویل دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.