قدس انلاین-استاندار خراسان رضوی گفت: هیچ تولید کننده ای نباید معطل ترخیص مواد اولیه خود شود.

تاکید جدی استاندار خراسان رضوی بر رفع موانع تولید

علی رضا رشیدیان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدی استان افزود: مشکل تامین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی استان باید از محل تولیدات داخلی پیگیری و مساعدت شود  و به هیچ وجه نباید این واحدها با قطعی مواد اولیه و احیانا توقف تولید به علت کمبود مواد اولیه مواجه شوند.

وی تاکید کرد: همه واحدهای تولیدی خراسان رضوی  بخشی از ظرفیت خود را به صادرات اختصاص دهند و این ظرفیت با توجه به بازارهای هدف کشورهای همسایه باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: همه مواد اولیه و تجهیزات وارد شده به گمرکات باید سریع ترخیص شود و در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد.

رشیدیان افزود: همچنین در موضوع مالیات هم بررسی شود که تولید کنندگان کالاهای واسطه ای مشمول 9درصد مالیات بر ارزش افزوده می شوند یا نه و در صورت لازم موضوع در سطح کشوری پیگیری شود.

وی گفت: امروز بیش از هر زمان نیازمند هماهنگی و همدلی بین واحدهای تولیدی و دستگاه های دولتی و حاکمیتی هستیم  از این رو بحث تامین ارز را نیز به صورت فعال پیگیری می کنیم و رئیس جمهور ورئیس کل بانک مرکزی بر ساماندهی این بازار تاکید دارند.

استاندار خراسان رضوی افزود: در کشور و استان مشکل تامین ارز نداریم به گونه ای که حجم صادرات پارسال،  فقط در خراسان رضوی  2میلیارد دلار  بود اما میزان واردات در این مدت 700 میلیون دلار داشتیم که یک سوم صادرات است.

رشیدیان گفت: هم اکنون برای تامین  نهاده های دامی و کالاهای اساسی سطح یک و دو می توان با تعادل در بازار ثانویه ودر قالب سامانه نیما و ثبت این درخواست ها اقدام کرد و هیچ مشکلی از این نظر وجود ندارد.

وی در پایان این جلسه از تعدادی  از واحدهای صنعتی استان بازدید و  یکی از واحدهای تولید نخ را از بهترین واحدهای تولیدی استان عنوان کرد  که باهزار 200سهامدار، یک مجموعه نمونه و الگوی سهامی خاص و موفق از مدیریت اقتصادی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.