نخستین گروه زائران بیت الله الحرام استانهای خراسان از مشهد مقدس با بدرقه رسمی استاندار خراسان رضوی عازم سرزمین وحی شدند.

اعزام نخستین گروه زائران حج استانهای خراسان به سرزمین وحی

نخستین کاروان اعزامی حجاج بیت الله الحرام از استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در قالب کاروانی 450 نفره با بدرقه رسمی علیرضا رشیدیان از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد عازم سرزمین وحی شدند.

استاندار خراسان رضوی در مراسم بدرقه این زائران گفت: حج کنگره بزرگ انسانی و نمادی از انسجام و اتحاد جامعه اسلامی است که مسلمانان را گرد هم می آورد.

علی رضا رشیدیان گفت: فرصت حضور در فضای روحانی مکه و مدینه برای برخی افراد یکبار در عمر اتفاق می افتد که باید به نحو شایسته ای از این فرصت ،بهره برداری  کرد.

 او  زائران را به رعایت نظم وانضباط و احیای دستورالعمل های سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری و تذکرهای  های بهداشتی عوامل هلال احمر در این سفر روحانی توصیه کرد.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که بهترین سوغات زائران دعای خیر برای خویشان و مردم است با توصیه به زائران مبنی بر خودداری از  خرید کالاهای خارجی در بازارهای عربستان گفت : هماهنگی لازم با حج و زیارت و سازمان صنعت ، معدن وتجارت برای تامین کالاهای ایرانی مورد نیاز زائران به عنوان سوغات برنامه ریزی شده تا زائران خرید خود را از داخل انجام دهند و وقت و فرصت خود را  در عربستان به زیارت و بهره معنوی از این فضا صرف نمایند.

 رشیدیان در ادامه با بیان اینکه امسال بیشترین زائر حج تمتع کشور از خراسان رضوی با 13 و 7 دهم درصد است گفت : استان های تهران با 12 و 7 دهم و اصفهان با 7 و 3 دهم درصد زائران کشور در رده های بعدی قرار دارند.

معاون حج و زیارت خراسان رضوی گفت:  امسال 12 هزارو 560زائر از استان های خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی از 28 تیر  با 8فروند هواپیمای بویینگ 747 و 32فروند ایرباس 300-300تا 20 مرداد عازم سفر حج تمتع خواهند شد که حدود  11 هزار نفر از این تعداد از خراسان رضوی هستند.

درگاهی افزود: زائران خراسان در قالب 79کاروان از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام می شوند که از این تعداد 18کاروان با هزار و 10 زائر اهل سنت هستند.

مدیر کل فرودگاه های استان هم درجریان اعزام این کاروان ها گفت : توسعه تسهیلات و امکاناتی چون احداث جاده دسترسی جدید برای سهولت در تردد حجاج و مستقبلین، توسعه پارکینگ خودروها، افزایش سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها، بهسازی چرخ دستی ها، افزایش گیت های بازرسی، زیباسازی محیطی و نصب بنرهای راهنمای زائران و مستقبلین،از اقدامات فرودگاهی برای ارتقا خدمات دهی به زائران سرزمین وحی می باشد.

 محمد باقر قاسم زاده افزود :  راه اندازی سامانه اطلاع رسانی حج تمتع97در پرتال فرودگاه مشهد و افزایش کانترها از دیگر اقدامات پیش بینی شده  برای زائران حج تمتع امسال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.