قدس انلاین : رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی گفت: ترویج معارف رضوی از طریق اعزام مبلغان به خارج از کشور صورت می‌گیرد.

ترویج معارف رضوی از طریق اعزام مبلغان به خارج از کشور صورت می‌گیرد

به گزارش  آستان نیوز، غلامرضا کحلکی اظهار داشت: طی جلسات متعددی که بین مرکز امور بین الملل آستان قدس رضوی و حوزه علمیه خراسان رضوی به منظور تاسیس رشته تبلیغ بین المللی معارف رضوی انجام گرفت، مقرر شد تا برای آموزش مبلغان و استفاده از نخبگان حوزه علمیه همکاری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: با همکاری معاونت برنامه‌ریزی حوزه علمیه خراسان رضوی مقرر شد تا به این منظور تفاهم‌نامه‌ای تنظیم شود که طی جلسات تبادل نظر، پیشنهاد ایجاد مدرسه عالی بین المللی معارف رضوی ارائه شد تا در این مدرسه طلاب برای تبلیغ معارف بین‌المللی رضوی آماده شوند.

کحلکی با بیان اینکه مرکز امور بین الملل و معاونت برنامه ریزی و پژوهش حوزه علمیه خراسان رضوی به طور مستمر درصدد پیگیری تاسیس این مدرسه هستند، گفت: مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در راستای اهداف خود در عرصه بین‌الملل با نهادها و مراکز فعال در عرصه بین‌الملل همکاری‌هایی داشته و پیش از این، مبلغانی را به همین منظور به خارج از کشور اعزام کرده و برگزاری طرح‌های آموزشی مبلغان طی دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت را در دستور کار دارد.

وی تصریح کرد: در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با جامعة المصطفی العالمیه در ایران امضا شد و به دنبال آن در دهه پایانی ماه صفرسال گذشته، نخستین مرحله از اعزام مبلغان به خارج از کشور برای تبلیغ معارف رضوی صورت گرفت.

کحلکی اظهار کرد: برنامه تربیت مبلغان بین المللی معارف رضوی به زبان‌های زنده دنیا شامل دوره های کوتاه مدت طلاب زبان دان داخل کشور و دوره های کوتاه مدت ویژه طلاب فارغ التحصیل بومی خارج از کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.