قدس انلاین : رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران گفت: حذف از گردونه ترانزیت آسیای میانه در آینده نزدیک بعید نیست.

حذف از گردونه ترانزیت آسیای میانه در آینده نزدیک بعید نیست
مجتبی بهاروند اظهار داشت: کشور ترکمنستان از سال گذشته شروع به ایجاد مشکل برای کامیون‌های ایرانی کرده و ما هم در همان زمان نامه نگاری‌های مختلفی به نهادهای مرتبط انجام دادیم اما متأسفانه در این زمینه ترتیب اثری داده نشده است.

وی با اشاره به دیپلماسی ضعیفی که بین کشور ما و ترکمنستان وجود دارد، تصریح کرد: این کشور امسال نیز نیم دلار به عوارض جاده‌ای خود اضافه کرده که این مسئله سبب می‌شود هزینه ترانزیت از ایران به مقصد آسیای میانه افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: متأسفانه با این وضعیتی که ترکمنستان دارد ما در گردونه رقابت ترانزیت در حال حذف شدن هستیم و ادامه این روند می‌تواند همین تعداد افرادی که به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند را نیز از بین ببرد.

بهاروند ادامه داد: مسیر جایگزین برای حوزه آسیای میانه نیز تنها از افغانستان است که به علت وجود برخی از ناامنی‌ها نمی‌توان از آن استفاده کرد و ترکمنستان هم این موضوع را می‌داند و از این مزیت خود سواستفاده می‌کند.

وی تأکید کرد: متأسفانه این کشور در طول این مدت ضربه‌های زیادی به صنعت حمل و نقل در کشور ما وارد کرده و البته اقدامات خود را با شناخت کامل از دیپلماسی کشور ما انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.