قدس انلاین : رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: به طور متوسط درآمد سرانه یک شهروند خراسان رضوی 75 درصد یک فرد ایرانی است.

درآمد سرانه یک شهروند خراسانی 75 درصد یک ایرانی است
 رضا جمشیدی در پنجاه و سومین شورای گفت و گوی دولت  بخش خصوصی در اتاق بازرگانی استان، اظهار کرد: سهم استان ما از ارزش افزوده کشور با اکتساب نفت 5.2 درصد و اگر نفت را کنار بگذاریم این سهم 6.2 درصد است در صورتی که  8 درصد جمعیت کشور در استان خراسان رضوی است.
وی ادامه داد: به طور متوسط درآمد سرانه یک شهروند خراسان رضوی 75 درصد یک فرد ایرانی است و به طور نسبی، درآمد در استان ما نسبت به میانگین کشوری وضعیت نامناسب تری دارد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی بیان کرد: در استان ما درآمد نسبی و هزینه نسبی یک خانوار در استان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است، یعنی به دلیل نبود درآمد امکان هزینه کرد نیز وجود نداشته است.
جمشیدی خاطرنشان کرد: سهم منابع ما از 3.5 درصد به 4.6 درصد افزایش پیدا کرده است، اگر سهم ما از منابع کشور پایین است دلیل آن این بوده که درآمد سرانه ما پایین است، یعنی چیزی برای من خراسانی به عنوان اینکه بخواهم سپرده گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت انجام دهم وجود ندارد.
وی تصریح کرد: عمده منابع بانکی ما شامل سپرده‌های کوتاه مدت و بلند مدت می شود. یعنی اگر کسی پول خود را سپرده گذاری می کند صرفا به دلیل سود آن است. برای دست یابی به اینکه چرا تقاضا برای تسهیلات کم است باید به وضعیت فضای کسب و کار بپردازیم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی تاکید کرد: ما 6 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را از آن خود کرده‌ایم، با این وجود 8 درصد جمعیت کشور در استان خراسان رضوی وجود دارد.
در ادامه این جلسه راضیه علیرضایی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اضافه کرد: برای حوزه صنعت و کشاورزی که رونق تولید آن به صورت مشترک انجام می شود، 2400 میلیارد تومان تقاضا داشتیم.
وی اضافه کرد: در بهترین حالت از این 2400 میلیارد تومان توانستیم 500 میلیارد تومان تسهیلات بدهیم و 700 میلیارد تومان بانک ها بدون مراجعه به سایت رونق تولید پرداخت کردند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: در استان 3780 میلیارد تومان پروانه صادر کردیم و پروژه‌های بزرگ ما به دلیل محدودیت‌های بانک‌های استان به این نتیجه رسیدند که اصلا فعالیت نکنند. ما در استان برای تشکیل سرمایه از محل مساعدت بانک ها مشکل داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.