قدس انلاین : رییس دبیر خانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: مجموع طرح‌های سرمایه گذاری 10 مورد بوده که توسط 30 سرمایه گذار با مبلغ 11.040 دلاری صورت گرفته است.

سرمایه‌گذاری بیش از 11 هزار دلاری اتباع خارجی در خراسان رضوی
 علی اکبر لبافی در پنجاه و سومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی استان، در خصوص مصوبات اجرایی شده و یا در حال اجرای مرتبط با شرکت شهرک های صنعتی، اظهار کرد: در 3 ماهه اول سال جاری در قالب آماده سازی اسناد شهرک ها و نواحی صنعتی 18 مورد قطعی شده و به واحدهای صنعتی واگذار و انتقال یافته است.
رییس دبیر خانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با بیان اینکه همچنین 7 مورد آن در دست اقدام است، عنوان کرد: در یکساله 96 تعداد 27 مورد واگذار گردیده است.
لبافی با اشاره به مصارف و تسهیلات بانکی در استان تاکید کرد: در جلسه 52 شورا نیز مطرح شد که مقایسه سپرده های بانکی در مقابل مصارف تسهیلات بانکی حسب گزارش بانک مرکزی در استان نشان می‌دهد استان وضعیت مناسبی ندارد و نسبت پرداخت تسهیلات به دریافت سپرده ها حدود 57 درصد است که استان ما از این نظر در ردیف های انتهای جدول قرار گرفته است که جایگاه خوبی نیست.
وی در خصوص موانع سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه افغانستان نیز بیان کرد: این موانع شامل ملی بودن فرآیند صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی، حداقل مبلغ سرمایه گذاری خارجی براساس عرف و رویه موجود، نقش غیراجرایی و بعضا مشاوره ای مرکز خدمات سرمایه گذاری، فقدان طرح ها و پژوهش های کارشناسی شده و آماده سرمایه گذاری جهت معرفی به سرمایه گذاران خارجی، مشکلات نقل و انتقال ارز از افغانستان به ایران و بالعکس و نیاز به صرافی های معتبر، مغایرت مدت زمان تمدید دفترچه بیمه شاغلان و سرمایه گذاران خارجی افغانستان و در نهایت وضعیت ثبت نام فرزندان سرمایه گذاران خارجی در مدارس می شود.
رییس دبیر خانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی اضافه کرد: میزان صادرات کشوری در 12 ماه سال 96 از نظر وزنی 4.47 درصد و از نظر ارزشی 5.95  درصد بوده  که این رقم در 12 ماهه  ابتدایی سال 95 به ترتیب 3.75 درصد و 5.58 درصد بوده است.
لبافی با اشاره به واردات نیز گفت: میزان واردات کشوری از افغانستان نیز در 12 ماهه سال 96 از نظر وزنی 0.06 درصد و از نظر ارزشی 0.04 درصد بوده که این رقم در 12 ماهه ابتدایی سال 95 به ترتیب 0.08 و 0.05 درصد بوده است.
وی در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی اتباع افغانستان تا پایان تیرماه 97 ، تاکید کرد: مجموع طرح‌های سرمایه گذاری 10 مورد بوده که توسط 30 سرمایه گذار با مبلغ 11.040 هزار دلاری صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.