قدس آنلاین: مراسم رونمایی از مستند «یک علمدار» درحالی صبح امروز در مشهد برگزار شد که خانواده شهید محرابی نسبت به تقدیرهای مجری مراسم از امیرشهلا، عضو شورای شهر واکنش نشان دادند.

اعتراض خانواده شهید محرابی به تقدیرهای سیاسی  / چرا در مراسم رونمایی از مستند شهید، نمایش سیاسی راه می اندازید؟

به گزارش قدس آنلاین، امروز در مراسم رونمایی از مستند یک علمدار، با موضوع زندگی و شهادت شهید مدافع حرم، حسین محرابی، خانواده این شهید و سایر خانواده‌های شهدای حاضر در برنامه، نسبت به قدردانی ویژه مجری برنامه از امیر شهلا، عضو شورای اسلامی مشهد مقدس اعتراض کردند.

مجری مراسم در حالی به معرفی و قدردانی ویژه از امیر شهلا در حضور همرزمان شهید، رزمندگان دفاع مقدس و مدیران فرهنگی استان پرداخت که هیچ حمایتی از سوی فرد یا بخشی از شورای شهر و شهرداری مشهد از این مستند نشده بود.

اعتراض خانواده شهدا به این نمایش سیاسی از آنجا بود که مستقل بودن تهیه مستند «یک علمدار»، سفارشی نبودن آن و تامین کلیه مخارج از سوی کارگردان اثر، توجیه هرنوع قدردانی اینگونه را از بین می‌برد.

خانواده شهدا با اذعان این نکته که از حضور هیچ فردی در مراسم شهید گلایه‌ای نداریم، افزودند: ما از این شاکی هستیم که مجلس شهدا نباید جای معرفی و کارهای سیاسی باشد، تنها نام و راه شهید باید مطرح شود.

پرچم‌ حرم‌های کربلا زینت‌بخش محفل شهید محرابی

در این مراسم که با حضور جمعی از رزمندگان دفاع مقدس، خانواده شهدا و ایثارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، شهلا عضو شورای اسلامی شهر مشهد و معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همراه بود، با اهدای لوح قرآن نوشت و هدایایی از بی‌بی مرضیه بلدیه و سه فرزند شهید تقدیر شد.

در پایان پرچم حرم حضرت عباس و امام حسین(ع) که مورد ارادت ویژه شهید حسین محرابی بود، در سالن مورد تبرک خانواده‌های شهدا و حاضران درآمد.

ساخت مستند با هزینه شخصی کارگردان

کارگردان این مستند در حاشیه این مراسم و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه برای ساخت این مستند هیچ سفارش و حمایتی وجود نداشته، گفت: تمام هزینه‌های این مستند را به‌صورت شخصی انجام شده، سفارشی از سوی خانواده شهید یا مسوولان مختلف وجود نداشت.

وی افزود: آشنایی من با خود شهید و خانواده ایشان به‌گونه‌ای بود که پس از شهادت‌شان خودم را وسط ماجرا می‌دیدم و تصمیم گرفتم مستندی برای این شخصیت بزرگ بسازم.

کارگردان و تهیه‌کننده این مستند با اشاره به دانسته‌های خود از شخصیت حسین محرابی، عنوان کرد: حسین آقا از شهادت خود آگاه بود و بیش از هرچیزی در جست‌وجوهایم به این مطلب رسیدم، او با علم به زمان شهادتش راهی میدان شد، گفتنی‌ها راجع‌به حسین محرابی به حدی است که می‌توانم دو مستند دیگر با همین زمان‌بندی برایش بسازم.

پویان با اشاره به مدت زمان صرف شده برای ساخت مستند، ادامه داد: قریب به سه ماه برای این کار زمان صرف کردم، کار زمان‌بندی ۳۰ دقیقه‌ای داشت تا بتوان آن را در جشنواره‌های مرتبط شرکت داد.

وی با اشاره به اینکه نمایش مستند برای اولین بار در پردیس سینمایی گلشن انجام شده، بیان کرد: مستند در اختیار صداوسیما هم قرار گرفته و مسئله‌ای برای پخش تلویزیونی وجود ندارد، مستند در مجموع ۳۷ دقیقه بوده، علاقه‌مند هستم که دو مستند ۳۰دقیقه‌ای دیگر نیز از حسین محرابی تهیه کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.