قدس انلاین : رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عملیات امداد هوایی اورژانس 115 در شمال شرق کشور هم اینک با بکارگیری پنج فروند بالگرد انجام می شود.

امداد هوایی در شمال شرق کشور با پنج بالگرد انجام می شود

شهرام طاهرزاده افزود: این بالگردها در شهرستانهای مشهد، سبزوار، گناباد، طبس و بیرجند زیرپوشش دانشگاههای علوم پزشکی استانهای خراسان رضوی و خراسان جنوبی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: امدادرسانی هوایی اورژانس 115 برای حوادث و تصادفات جاده ای به ویژه در مناطق سخت گذر که نیاز به انتقال سریع بیماران است مورد استفاده قرار می گیرد.
رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امداد هوایی این دانشگاه از سالهای پیش فعال بود اما اورژانس هوایی در شهرهای سبزوار، بیرجند، طبس و گناباد از زمان اجرای 'طرح تحول نظام سلامت' تاکنون با هدف ارتقای خدمات پیش بیمارستانی راه اندازی شده است.
وی افزود: فعالیت اورژانس هوایی در شهرستان گناباد با خریداری بالگرد توسط وزارت بهداشت دو هفته پیش آغاز شده است. بالگردهای امداری فعال در مشهد و سبزوار تحت الاجاره اورژانس 115 از نیروهای مسلح هستند.
طاهرزاده ادامه داد: هم اکنون وضعیت امداد هوایی در شمال شرق کشور نسبتا مناسب است اما توسعه آن به ویژه در خراسان شمالی سبب ارتقای خدمات رسانی خواهد شد.
وی همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون 15 سورتی پرواز بالگردهای اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و در ای چارچوب 26 مصدوم به مراکز درمانی و بیمارستانها انتقال یافته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.