ساری- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت: دانش آموزان و دانشجویان با فقدان مهارت در دوران تحصیل مواجه اند.

دانش آموزان و دانشجویان فاقد مهارت هستند / آموزش ها به محیط کار منتقل می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید حسین درویشی صبح شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در مرکز آموزش و فنی و حرفه ای ۲۲ بهمن ساری اظهار کرد: آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی در رابطه با مهارت آموزی با شکست مواجه شدند و فارغ التحصیلان این مراکز فاقد مهارت هستند.

وی با اشاره به اینکه چالش بیکاری، ضرورت آموزش های فنی و حرفه ای را پررنگ تر کرده است، افزود: طرح ایران مهارت را برای توانمندسازی دانش آموزان را در ۹ مرکز و ۴۵ کارگاه در دستور کار داریم و می خواهیم با اجرای آموزش در مدارس، دانش آموزان آموزش های مهارتی را در کنار آموزش های نظری فرا گیرند.

سربازها مهارت می آموزند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران از آموزش مشمولین نظام وظیفه خبر داد و یادآور شد: در این راستا ابتدا دوره های آموزش کسب و کار را برای مشمولین برگزار کردیم تا با نگاه کارآفرینی، آموزش های مهارتی را بهتر فرا گیرند.

درویشی در پاسخ به قدس آنلاین با اشاره به اینکه آموزش ها به محیط کار منتقل می شود، گفت: در این راستا نیاز به خرید تجهیزات نداریم و کارآموز ارتباط میان بازار و کار را به درستی درک می کند.

وی با اشاره به اینکه ۴۶ درصد آموزش ها در مراکز دولتی اتفاق می افتد، گفت: درسال گذشته ۶ میلیون و ۸۶۱ هزار نفرساعت در مراکز دولتی آموزش ارائه و در این بخش رشد ۱۱۰ درصدی را نسبت به تعهدات شاهد بودیم.

درویشی با اشاره به اینکه ۶ میلیون و ۹۴۶ نفرساعت آموزش در مراکز آزاد ارائه گردید، افزود: ۳هزار و ۲۰۶ دوره آموزشی برای ۷۸۲ حرفه برگزار شد.

75 درصد کارآموزان جوان هستند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اعلام اینکه جوانان ۷۵ درصد آموزش گیرندگان را تشکیل می دهند، اضافه کرد: از میان ۷۵ هزار کارآموز، ۵۸ هزار نفر جوان بودند.

درویشی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۷ مرکز مجهز به آزمون آنلاین هستند، گفت: تا نیمه اول امسال، تمام مراکز آموزش فنی و حرفه ای مجهز به آزمون آنلاین خواهند شد.

وی افزود: ۷۶ درصد شرکت کنندگان در آزمون ها نمره قبولی را دریافت کردند که بالاتر از میانگین کشور است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران از کسب ۷ مدال طلا، یک نقره و ۸ دیپلم افتخار در مسابقات مهارت کشوری خبر داد و خاطرنشان کرد: تنها مدال مسابقات جهانی مهارت توسط کارآموز مازندرانی بدست آمد و رتبه سوم تاسیسات را کسب کردیم. همچنین در مسابقات جهانی آزاد، مدال نقره رشته جوش را برای کشور به ارمغان آوردیم.

درویشی به ساخت دو پروژه ساخت مرکز خواهران ساری و مرکز هتلداری رامسر اشاره و ادامه داد: مرکز خواهران ساری ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

کارگاه ها به روز می شوند

وی با بیان اینکه کارگاه ها درسالجاری به روزرسانی می شوند، یادآور شد: تبدیل وضعیت ۷۲ مربی حق التدریس صورت گرفت و ۳۸ مربی دیگر با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی به سایر دستگاه ها منتقل شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران از برپایی نمایشگاه مهارت از ۲ لغایت ۵ مرداد در بوستان ملل ساری خبر داد و گفت: نمایشگاه امسال متفاوت تر از سال های گذشته خواهد بود و حضور صنعت و دانشگاه را شاهد خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.