سفیر روسیه در واشنگتن ابراز نگرانی کرده که هنوز مشخص نیست طرح نیروگاه بوشهر در فهرست تحریم‌های آمریکا علیه ایران قرار خواهد گرفت یا خیر و طرف آمریکایی تاکنون به این سئوال مسکو پاسخی نداده است.

روسیه نگران سرنوشت نیروگاه بوشهر در صورت تشدید تحریم‌هاست

به گزارش قدس آنلاین،"آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد که این کشور در انتظار پاسخ طرف آمریکایی به این سئوال است که آیا طرح نیروگاه اتمی بوشهر در ایران هم درفهرست تحریم‌های واشنگتن علیه تهران قرار دارد یا خیر.

آنتونوف یادآور شد: «در آمریکا گفته می‌شود که یک دلار هم نباید به خزانه ایران وارد شود تا برای اجرای سیاست‌های این کشور صرف شود. در آن صورت سئوال من این است: چه بر سر نیروگاه بوشهر خواهد آمد؟ آیا این نیروگاه نیز در معرض تحریم‌های آمریکا قرار خواهد گرفت؟ سرنوشت مهندسین و دانشمندانی که در بوشهر کار می‌کنند چه خواهد شد؟»

سفیر روسیه افزود: «ما تاکنون پاسخی از طرف واشنگتن در باره اینکه حجم تحریم‌ها علیه کشورهایی که به همکاری خود با ایران پس از خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ادامه می‌دهند، دریافت نکرده‌ایم. البته ما تلاش می‌کنیم تا جزئیات بیشتری در باره این مسئله دریابیم.»

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.