ارتش صهیونیستی هم زمان با آغاز راهپیمایی بازگشت در غزه، مواضع مقاومت را هدف بمباران قرار داد که طی آن ۴ فلسطینی به شهادت رسیدند.

به گزارش قدس آنلاین، از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که یک نظامی این رژیم توسط تک‌تیراندازان فلسطینی در جنوب نوار غزه هدف قرار گرفته شد که جراحت وی خطرناک گزارش شده است.

تانک های اشغالگران نیز، چندین مرکز دیده بانی درخان‌یونس، جبالیا و الوسطی را هدف قرار دادند.

خبرنگار العالم از نوار غزه گزارش داد، عصرامروز شمار کثیری از مردم برای مشارکت در هفدهمین راهپیمایی بازگشت که تحت عنوان  "جمعه حقوق آوارگان" برگزار شده است به سمت مرزهای نوار غزه با سرزمین های اشغالی گسیل شدند.

فلسطینی ها پیش از ظهر امروز برای مشارکت در فعالیت های جمعه ، در اردوگاه های العوده  حضور یافتند تا بر حق بازگشت خود و تاکید بر تحقق حقوق پناهندگان تاکید کنند.

گزارش های منابع اسرائیلی نیز از ادامه ارسال بادبادک های آتش زا به سوی  اراضی اشغالی و آتش گرفتن جنگل های اشغالگران خبر می دهد.

نیروهای اشغالگر حاضر  در طول شرق نوار غزه  به سوی تظاهرکنندگان  گلوله و بمب های گازی شلیک کردند که به زخمی شدن ۶ فلسطینی منجر شد.

تاکنون نزدیک به ۱۵۰ فلسطینی به علت مشارکت در راهپیمایی های بازگشت و لغو محاصره شهید شده اند که در میان آنها ۱۸ کودک وجود دارد.

وزارت بهداشت فلسطین و درمان فلسطین اعلام کرد که بیش از ۱۶ هزار فلسطینی هم در این راهپیمایی ها زخمی شده اند که جراحات ۳۹۰ نفر از آنها شدید است.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.