قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: تلویزیون در خصوص موسیقی و انواع آن در همه این سالها منفی عمل کرده است.

اظهارات داغ حسام الدین سراج پس ازکنسرت درمشهد/عملکرد صداو سیما درپخش موسیقی منفی است/حمایت دادستان مشهدو ستاد امربه معروف ازبرگزاری کنسرتهای فاخر درمشهد

حسام الدین سراج در نشست خبری که در محل سینما هویزه مشهد برگزار شد گفت: خطه خراسان خطه ادب و هنر است سرزمین فردوسی است، سرزمین حاج قربان سلیمانی، سرزمین سرور احمدی، سرزمین استاد شجریان، سرزمین پرویز مشکاتیان است. بزرگانی که در زمینه ادبیات شعر و موسیقی به فرهنگ این مرز و بوم خدمت فراوان کردند و مردمانی فرهیخته و صاحب ذوق دارد که به عینه در این دو سه شب برگزاری کنسرت شاهد بود.

وی ادامه داد: خدا را شاکرم که این سد مقاومت در مقابل برگزاری کنسرت شکسته شد و امیدواریم که این برنامه ها در اینده به نحوی صحیحی ادامه داشته باشد یعنی انچه که ریشه در فرهنگ ملی ما دارد و آنچه که ریشه در ادبیات، شعر و موسیقی سرزمین ما دارد اشاعه پیدا کند و امر معنوی موسیقی فراموش نشود.

سرزمین خراسان و شهر مشهد جای ویژه ای است که من امیدوارم در آینده با حضور بزرگان ادب و هنر در این سرزمین برنامه های مفیدی به لحاظ هنری در این شهر برگزار بشود.

این هنرمند  گفت: زمانی که من به روی صحنه رفتم با ناباوری رفتم هر چند زمانی که سالار مرتضوی سرپرست گروه زمانی که با من تماس گرفتند برای اجرای این برنامه از همه لحاظ من را در اجرای موفق این برنامه مطمئن کرده بودند ولی با این حال نگرانی هایی وجود داشت حتی مردم هم برای خرید بلیت و حضور در این کنسرت نگرانی داشتند.

سراج در پاسخ به این سئوال که چرا این اتفاقات برای برگزاری کنسرت در مشهد بوجود می آید گفت: از قدیم یک دعوای مجازی وجود داشته است که من فکر نمی کنم این دعوا تمام شدنی باشد چون حواشی ویژه ای دارد هر چند من معتقدم موسیقی و مذهب با هم منافاتی ندارد و در این دو در طول هم حرکت می کنند اما بعضی موسیقی را حرام می دانند. اما این دعوای مجازی ادامه خواهد داشت و با برگزاری یک کنسرت موفقی مثل این تمام بشود.

این خواننده اضافه کرد: رسانه بزرگی مثل صدا و سیما زمانی که آثاری را که پخش می کند شاید در این میان خیلی موثر باشد و شاید در این سالها به صورت منفی عمل کرده است. در حالیکه موسیقی ایرانی ریشه در عرفان و اخلاق دارد. و اگر بگذاریم موسیقی راهش برود قطعا روندش رو به بهبود خواهد رفت.

من امیدوارم که این راه ادامه پیدا کند و اجازه بدهند از این برنامه بیشتر در مشهد برگزار شود.

در همین خصوص سالار مرتضوی در پاسخ به این سئوال که مجوزهای این کنسرت به چه شکلی گرفته شده که با مخالفتی مواجه نشده است گفت: به خاطر شرایط خاصی که در مشهد وجود دارد و آن نیاز اعتماد سازی که شاید باید برای برگزاری این کنسرت انجام می شود تا ذهن مسئولین را در جهت برگزاری کنسرت روشن کنیم و مجوزهایی که ما برای این کنسرت گرفته ایم مجوزهایی نیست که به صورت قانونی و به روال همه کنسرت ها گرفته می شود.

ما برای این کنسرت با ستاد احیای امر به معروف و نهی منکر استان صحبت کردیم و از این نیازی که در مشهد حس می شود گفتیم و خیلی مورد حمایت قرار گرفتیم تا بتوانیم موسیقی فاخر را در این شهر بعد از این هم داشته باشیم و در همین راستا دادستان مشهد برخورد مثبتی در این زمینه داشتیم و من فکر می کنم اگر این اعتماد سازی صورت گرفته شده باشد قطعا مسیر گروه ها و هنرمندان دیگر برای اجرای برنامه در مشهد کوتاه تر شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.