قدس انلاین : مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ظرف سه ماه نخست امسال دو مورد حادثه ناشی از برخورد قطار در خطوط راه آهن خراسان رخ داد. این تعداد در مدت مشابه پارسال پنج مورد بود.

حوادث ریلی در راه آهن خراسان کاهش یافت

محمدهادی ضیایی مهر روز شنبه افزود: این حوادث مربوط به برخورد قطار با وسیله نقلیه و یا عابر بود. ظرف سه ماه نخست پارسال چهار مورد حادثه مربوط به برخورد قطار با فرد گزارش شد اما امسال این تعداد به یک فقره کاهش یافته است.

وی ادامه داد: صیانت از حریم راه آهن به وسیله دیوار در نقاط پر خطر، حذف گذرگاههای همسطح، نصب تابلوهای هشداردهنده و اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی در مدارس و مساجد حاشیه خطوط ریلی و آموزش مستمر به ماموران عملیاتی از جمله مواردی است که منجر به افزایش ایمنی و در نتیجه کاهش سوانح شده است.
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: با کاهش قابل توجه سوانح ناشی از برخورد قطار با عابر و همچنین سایر وسایل نقلیه ریلی هزینه های مربوط به این سوانح در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از 8 هشت میلیارد به دو میلیارد ریال کاهش یافته است.
12 درصد از مجموع 12 هزار و 500 کیلومتر خطوط شبکه ریلی کشور معادل هزار و 500 کیلومتر در خراسان رضوی قرار دارد. پارسال 24.5 میلیون مسافر از طریق خطوط راه آهن در ایران جا به جا شدند که نیمی از این مسافران در مسیر خراسان رضوی و مشهد رفت و آمد کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.