قدس انلاین : مدیر توسعه امور سلامت بنیاد سلامت رضوی گفت: از آغاز دهه کرامت پایگاههای پایش سلامت مستقر در اطراف حرم امام رضا(ع) زائران را به صورت رایگان ویزیت می کنند.

زائران رضوی به صورت رایگان ویزیت می شوند

محمود ابراهیمی روز شنبه افزود: همزمان با دهه کرامت چهار پایگاه پایش سلامت در چهار ورودی حرم مطهر امام رضا(ع) مستقر شدند و به صورت جداگانه به زائران ایرانی و غیرایرانی خدمات ارائه می دهند.

وی اظهارداشت: در هر پایگاه 36 نفر خادم سلامت در حوزه های بهداشت عمومی، پرستاری، بینایی سنجی و پزشک عمومی مستقر هستند و وضعیت جسمانی هر فرد را طی معایناتی به وی اعلام می کنند.
او ادامه داد: در این پایگاهها ضمن ارائه توصیه های پزشکی پرونده ای در خصوص وضعیت جسمانی فرد اعم از فشار خون، قند خون، وضعیت حواس پنجگانه، قد و وزن تهیه شده تا در صورت بروز مشکلی در وضعیت جسمانی فرد، وی به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کند.
مدیر توسعه امور سلامت بنیاد سلامت رضوی گفت: افرادی که مشکل بیماری چشمی داشته باشند پس از گرفتن پرونده پزشکی خود می توانند به متخصص چشم پزشک مستقر در دارالشفا امام رضا(ع) واقع در جوار حرم مطهر مراجعه کنند.
وی افزود: در سه روز نخست دهه کرامت 20 هزار نفر در پایگاههای پایش سلامت مستقر در ورودیهای حرم مطهر رضوی معاینه شدند. روزانه بطور میانگین پنج هزار نفر در هر پایگاه پذیرش می شوند. کادر پزشکی و پرستاری که در پایگاههای پایش سلامت مستقر هستند از خادمان سلامت رضوی بوده و به صورت افتخاری خدمات ارائه می دهند.
او ادامه داد: هم اینک 500 نفر از پزشکان در مشهد خادم رضوی هستند و با این مرکز به صورت مستقیم همکاری می کنند. همچنین در سطح کشور پزشکان متخصص،عمومی و پرستاران زیادی هستند که به عنوان خادم سلامت رضوی بخشی از خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می دهند.
وی گفت: خادمان سلامت در قالب گروههای جهادی پزشکی، ارائه خدمت در مطبها و بیمارستانهای خصوصی انجام وظیفه می کنند و در برخی موارد خدمات رایگان ارائه می دهند. همچنین به مناسبت میلاد امام رضا(ع) مشابه پایگاه های پایش سلامت مستقر در اطراف حرم مطهر توسط نمایندگیها و رابطین سلامت رضوی از اول تا سوم مرداد ماه در همه شهرهای کشور مستقر و راه اندازی می شود و به مراجعان خدمات رایگان ارائه می دهد.
مدیر توسعه امور سلامت بنیاد سلامت رضوی افزود: طبق برنامه ریزی این بنیاد با مشارکت قرارگاه امنیتی اجتماعی شهید برونسی و شهرداری مشهد هشت دارالشفا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد دایر می شود و خدمات سطح یک و دو بهداشتی درمانی را به بیماران ارائه می دهد.
ابراهیمی ادامه داد: در این مراکز مهارتهای زندگی، مشاوره های اجتماعی و حقوقی، سطح 2 خدمات بهداشتی درمانی، معاینه پزشکی پزشکان متخصص، خدمات تخصصی با احتساب تعرفه دولتی ارائه می شود و ساکنان حاشیه شهر مشهد متخصص را در محل دارالشفا دارند.
وی اظهار داشت: طی دو ماه آینده دارالشفا در زائرشهر طرق و زائرسرای خیابان چمن راه اندازی می شود و باقی آنها پس از اتمام ساخت مکان راه اندازی خواهد شد.
او گفت: هم اینک خدمات رایگان دندانپزشکی به صورت متناوب در حاشیه شهر مشهد از سوی خادمان سلامت ارائه می شود. بر اساس برنامه ریزی قرار است مشابه دارالشفا حرم مطهر رضوی در برخی مناطق مانند مرز میرجاوه مستقر در سیستان و بلوچستان یا شهرستانهایی مانند سرخس راه اندازی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.