قدس آنلاین-معاون پرورشی وتربیت بدنی آموزش و پرورش بخش کوهسرخ گفت: همزمان با دهه کرامت 40 نفر از دانش آموزان دختر دوره متوسطه این منطقه در قالب طرح اردوی زیارت اولی ها به همراه سرپرستان و مربیان به شهر مقدس مشهد اعزام شدند.

اعزام 40 دانش آموز دختر زیارت اولی کوهسرخی  به مشهد مقدس

محمد رضا عندلیب در ادامه به قدس آنلاین افزود: این دانش آموزان دختر که تا کنون موفق به زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) نشده بودند با همکاری وزارت آموزش و پرورش و آستان قدس رضوی به مشهد مقدس اعزام شده و به مدت یک روز در این اردو زیارتی از مکان های زیارتی ،فرهنگی و  تفریحی مشهد بازدید می‌کنند.

وی با بیان این نکته که  این منطقه  جزو مناطق محروم استان است، تصریح کرد: طی دو سال گذشته نیز  80دانش آموز  این منطقه که   به دلایل مختلف توفیق زیارت امام هشتم و سفر به مشهد مقدس را نداشتند  در قالب این اردوهای زیارت اولی به مشهد اعزام شده و طعم شیرین زیارت امام مهربانی هارا چشیدند.

عندلیب اظهار داشت: اردوی زیارت اولی ها هر ساله با هدف تعمیق ارتباط با اهل بیت (ع) و زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) برای دانش آموزانی که توفیق زیارت آن حضرت را نداشته اند، صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: همچنین اردو های گروه های جهادی دانش آموزی این منطقه از روز دوشنبه اول مرداد ماه به مدت 12 روز آغاز شده و هر روز 90  نفر به  منظور محرومیت‌زدایی در مناطق محروم حاضر می‌شوند و در موارد مختلف از جمله دیوارکشی و نقاشی  مدارس به فعالیت می پردازند.

عندلیب افزود: این اردوها  که نقش اساسی در محتوا بخشی به اوقات فراغت جوانان را دارند  در شکل‌گیری ارزش‌ها، باورها و گسترش فرهنگ بومی، اسلامی و دینی  جوانان بسیار مهم و تاثیرگذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.