قدس آنلاین: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تایباد گفت: به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان از ابتدای امسال تاکنون ۴۱ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال در قالب ۱۶۷ طرح به توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری این شهرستان مرزی تعلق گرفته است.

۴۱ میلیارد ریال صرف اشتغال روستایی در تایباد شد

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار به جوانان جویای کار و افراد واجد شرایط در قالب طرحهایی همچون ایجاد واحدهای تولیدی، صنعتی و دامداری سبک و سنگین اختصاص یافت و برای ۱۸۶ نفر اشتغال ایجاد کرد.

وی ادامه داد: پارسال نیز ۱۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار در حوزه مشاغل خانگی همچون فرت بافی، صنایع دستی، خیاطی و قالیبافی به متقاضیان در تایباد پرداخت که ۹۵ درصد آن در قالب ۹۴ طرح جذب و منجر به اشتغال ۳۰۰ نفر در این شهرستان شد.

معاون فرماندار تایباد گفت: پارسال ایجاد سه هزار و ۳۰۹ نفر اشتغال به این شهرستان تکلیف شده بود و تا پایان همان ۵۲ درصد آن به میزان هزار و ۷۲۲ نفر محقق شد. این تعهد امسال هزار و ۵۴۲ نفر تعیین شده است.

وی ۳۰ هزار و ۲۲ نفر از جمعیت تایباد را شاغل اعلام و بیان کرد: ۸۷ هزار و ۶۵۲ نفر از جمعیت این شهرستان مرزی بالای ۱۰ سال سن دارند که مجاز به انجام فعالیت در حوزه های مختلف بازار کار هستند.

قربانی گفت: ۸۰ درصد جمعیت این شهرستان به کشاورزی و دامپروری مشغولند. همجواری تایباد با افغانستان فرصتی مناسب برای جلوگیری از خام فروشی و بستری برای صدور انواع محصولات کشاورزی به خارج از کشور است.

وی همچنین از اختصاص ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب اشتغال فراگیر به تایباد خبر داد و افزود: بیشترین اعتبار اختصاص یافته در حوزه مشاغل خانگی است که مربوط به ادارات صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.