جواد کریمی قدوسی اظهار داشت: تحت فشار قرار دادن نمایندگان برای پس گرفتن سوال از رئیس جمهور درباره مشکلات اساسی کشور، از مصادیق دخالت قوه مجریه در کار قوه مقتنه است. قانون اساسی صراحتاً دولت را ملزم به پاسخگوئی درباره سوالات نمایندگان مجلس کرده است.

گرو کشی از مشکلات مردم برای انصراف نمایندگان از  طرح سوال / عدم پاسخگویی دولت، عامل بروز مشکلات کنونی

جواد کریمی قدوسی در مصاحبه با خبرنگار سیاسی «قدس آنلاین» درباره طرح شدن سوال جدید از رئیس جمهور و لزوم پاسخگویی دولت به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: تحت فشار قرار دادن نمایندگان برای پس گرفتن سوال خود از رئیس جمهور درباره مشکلات اساسی کشور، از مصادیق دخالت قوه مجریه در کار قوه مقتنه است.  پس از تنظیم سوال توسط نمایندگان، مسئولان دولتی برخی افراد وابسته به خود همچون استانداران را بسیج می‌کنند تا با گروکشی از مشکلات و خواسته‌های مردمی آن نمایندگان را از طرح سوال منصرف کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: البته در دوره تصویب برجام نیز چنین اقداماتی را از سوی دولت شاهد بودیم، چنانچه رسانه‌های وابسته دولتی به  نمایندگانی که حامی منافع ملی بودند، حملات بیشماری داشتند. با این اقداماتی که دولت انجام داده است، مجلس را از آن جایگاه قانونی خودش تنزل داده است و به جای پاسخگو بودن در برابر اقدامات خود به نوعی درصدد مقابله با مجلس است.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، افزود: قانون اساسی صراحتاً دولت را ملزم به پاسخگوئی درباره سوالات نمایندگان مجلس کرده است. همچنین آئین نامه داخلی مجلس شرح حال مفصلی درباره سوال از رئیس جمهور لحاظ کرده است و دولت نیز به خوبی نسبت به وظایف خود آگاهی دارد. عدم پاسخگویی و دخالت در اختیارات مجلس از سوی دولت سبب بروز مشکلات عدیده در کشور است و اگر مجلس به تکلیف خود عمل می‌کرد امروز قطعا شرایط اقتصادی مجلس به چنین وضعیتی نمی‌افتاد.

کریمی قدوسی گفت: دولت برای برون رفت از مشکلات سیاسی و اقتصادی باید ضمن هم‌اندیشی با  مجلس و سایر نهادهای تصمیم‌گیر، خود را در برابر نمایندگان ملت موظف به پاسخگویی بداند نه اینکه از هر طریقی درصدد ساکت کردن صدای نمایندگان برای دفاع از منافع مردم باشد.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.