قدس آنلاین: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی گفت: بازگشت به جرم در بین زندانیان مهارت دیده خراسان رضوی نزدیک به صفر است.

بازگشت به جرم در بین زندانیان مهارت‌دیده خراسان‌رضوی نزدیک به صفر است‌

به گزارش قدس آنلاین رحیمی اظهار داشت: در سال گذشته ۱۲۴ هزار و ۲۸۴ نفر متشکل از ۶۲ هزار و ۸۹ نفر خانم و ۶۲ هزار و ۱۰۸ نفر آقا مورد تعلیم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌رضوی با بیان این که عدالت جنسیتی و آموزشی به‌طور کامل در فنی و حرفه‌ای استان پیاده‌سازی شده است بیان کرد: در سال گذشته هزار و ۲۸ نفر در حاشیه شهر مشهد و در مناطق نیشابور، سبزوار و تربت حیدریه آموزش دیدند.

رحیمی با اشاره به این که سال ۹۶ حدود چهار هزار و ۶۲۱ دانشجو در استان از طریق مراکز جوار دانشگاهی آموزش دیدند گفت: همچنین ۱۰ هزار و ۹۳۶ نفر در حوزه روستا و عشایر استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره بردند.

وی ضمن اشاره به بسته اشتغال وزارت کار و رفاه با عنوان طرح مهارت‌آموزی در محیط کار بیان کرد: سه هزار و ۶۲۹ نفر مشغول مهارت آموزی در قالب این طرح بودند.

رحیمی با اعلام این که آموزش‌های مهارتی در پادگان‌های استان در سال گذشته دو هزار و ۵۸۵ سرباز را مورد آموزش قرار داد اظهار داشت: در مراکز آموزش دولتی بیش از ۱۹ هزار نفر را تحت پوشش قرار دادیم. برگشت به جرم در بین زندانیان مهارت دیده بسیار به صفر نزدیک است.

وی گفت: ۱۴ هزار و ۳۵۸ نفر در سال گدشته مورد آموزش مهارت های ویژه شاغلین قرار گرفتند و ۵۹ هزار نفر در آموزشگاه‌های آزاد مشغول به مهارت‌آموزی بودند. با همکاری استانداری یک میلیارد تومان اعتبار برای ساخت دو پایگاه آموزشی دولتی در حاشیه شهر در نظر گرفته شده که اکنون در مرحله تعیین زمین هستیم. در چهار ماهه ابتدایی سال ۹۷ بیش از دو هزار و ۲۰۰ نفر در حاشیه شهر آموزش دیدند که نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

رحیمی با بیان این که مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ تومان اعتبار برای آموزش زنان حاشیه شهر و سرپرست خانوار اختصاص یافته افزود:طبق این تفاهم نامه در فروردین و اردیبهشت ماه هزار و ۵۰۶ نفر آموزش دیدند. در چهار ماهه نخست سال ۹۷ بیش از ۳۶ هزار و ۲۳۱ نفر آموزش مهارتی دیدند که متشکل از ۱۷ هزار و ۸۵۲ نفر خانم و ۱۸ هزار و ۳۷۹ نفر آقا می‌شوند.

وی ادامه داد: در مراکز جوار دانشگاه، روستاییان، مهارت آموزی در محیط کار واقعی، مهارت آموزی سربازان و صنایع به ترتیب هزار و ۵۳۷ نفر، سه هزار و ۷۸۰ نفر، هزار و ۹۸۷ نفر و ۹۶۲ نفر آموزش دیدند. در اردیبهشت ماه سه مرکز جوار دانشگاهی در دانشگاه‌های آزاد مشهد و قوچان و صنعتی سجاد افتتاح کردیم و هم اکنون درخواست چهار مرکز دیگر از طرف دانشگاه‌ها را داریم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: طی تفاهم نامه‌ای که با حوزه علمیه قم و خراسان داریم دوره‌های آموزشی برای خانواده طلاب برگزار می‌کنیم که در سال گذشته ۴۲۰ نفر در رشته‌های کامپیوتر، خدمات ارائه خدمات آموزشی داشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.