قدس آنلاین: بازرسان کار این اداره کل در سه ماهه سال جاری با انجام ۶۶۶۰ مورد بازرسی از کارگاههای مشمول قانون کار بر اجرای صحیح آیین نامه های ایمنی کارگاهها و سایر مقرات قانون کار نظارت نمودند.

لزوم برخورد قانونی  با کارفرمایانی که نکات ایمنی رادر کارگاهها رعایت ننمایند

به گزارش  قدس آنلاین؛ مدیر روابط کاراداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با این خبر عنوان نمود: در سه ماهه سال جاری بازرسان کار این اداره کل توانسته اند با تحقق  صد در صد تعهد پیش بینی شده و با عملکرد مثبت طی جلسات کمیته های فنی و بهداشت کار کارگاهها، با بازرسی های مستمر و آموزشی در جامعه هدف نقش موثری در کاهش ۷۵ درصدی حوادث ناشی از کار استان داشته باشند.
وی افزود:علی رغم  گستره جغرافیایی، تعداد جمعیت و تعداد بالای کارگاهها و معادن نسبت به سایر استانهای کشور  وتعداد حوادث اتفاق افتاده طی سه ماهه نخست سال جاری در سطح استان خراسان رضوی نیز ۶۶ حادثه بوده است که نسبت به سه ماهه سال ۹۶ که تعداد ۲۵۹ حادثه بوده یعنی کاهش ۷۵ درصدی را نشان می دهد.

همچنین تعداد کارگران مشمول قانون کار که در سه ماهه سال ۹۷ بر اثر حوادث ناشی از کار فوت شده اند تعداد ۴ نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۱۵ نفر بوده است ، ۷۵ درصد کاهش شاهد هستیم.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه خاطر نشان کرد: باید در کنار تلاش مستمر و فعالیت متعهدانه بازرسان کار، کارفرمایان و کارگران نیز نسبت به رعایت اصول ایمنی تلاش بیشتری معمول نمایند تا از بروز حوادث ناشی از کار و بالطبع از صدمات روحی، مالی، جانی و سایر خسارات و هزینه ها  که به سبب آن به جامعه تحمیل می شود جلوگیری بعمل آید.

مهندس عطا متین فر گفت: در راستای افزایش بیشتر ضریب ایمنی در استان برگزاری ۱۵۶۰۰ نفر ساعت آموزش برای ۵۶۷ نفر از مسئولین ایمنی شرکتها و کارخانجات، برگزاری ۹۲۴۰ نفر ساعت آموزش برای ۴۶۲ نفر از کارفرمایان و ۱۳۷۶۸ نفر ساعت آموزش برای ۱۷۲۱ نفر از کارگران در استان انجام شده و به استناد ماده ۱۰۵ قانون کار، با کارفرمایانی که نکات ایمنی در کارگاهها را رعایت ننموده و سبب به خطر افتادن جان کارگران می شوند، با همکاری دستگاه قضایی برخورد قانونی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.